صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۶۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

گروه اجتماعی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آموزه‌های دینی نقش بسیار مهمی در پویایی جوامع دارد، چون جامعه متشکل از فرد فرد ما در حوزه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و درنهایت باید متصل بشویم به منبع لایزال وحی که خلقت و هدایت ما به دست اوست.

 

ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آموزه‌های دینی نقش بسیار مهمی در پویایی جوامع دارد، چون جامعه متشکل از فرد فرد ما در حوزه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و درنهایت باید متصل بشویم به منبع لایزال وحی که خلقت و هدایت ما به دست اوست.
وی افزود: نقش دين در ايجاد وحدت و وفاق اجتماعی از طريق آموزش‌هايی كه در مورد انجام امور خير، صدقات، تعاون و همكاری اقشار مختلف جامعه دارد، نبايد مورد غفلت واقع شود. دين با اين گونه دستورات می تواند منشاء و موجب ايجاد نهادهای خاص در جامعه و يک سلسله برنامه‌ها و فعاليت های چشمگير و ارزنده اجتماعی شود.
لایقی، ضمن بازگو نمودن تاثیر دین در معنا بخشیدن به زندگی خاطرنشان کرد: دين به زندگی معنا می‌بخشد و جهت می دهد. ارائه جهان بينی و نگرش كلی هستی شناسانه و ارزشی به جامعه و افراد از كاركردهای بی بديل دين است.
وی، ادامه داد: با توجه به خلقت انسان از سوی خداوند متعال و اشراف بر نیازها و خواست‌های اجتماعی و شرعی در همه شئونات بشری که خداوند متعال می داند، بهترین و کامل ترین راهنما باید از سوی خداوند باشد.
لایقی، از نقش آموزه‌های دینی در سعادت بشر گفت و اظهار کرد: هرگونه تلاش برای سعادت بشر، اگر از آموزه‌های دینی تهی باشد، در صورت کسب موفقیت‌های ظاهری کوتاه مدت در بلندمدت به بن بست خواهد رسید.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تجربه نمایان ساخته کسانی که نسخه هایی برای سعادت بشر پیچیده اند، درنهایت به بن بست رسیده اند.
وی با اشاره به نقش دین اسلام در زنده نمودن اجتماع افزود: اديان الهی، بخصوص دين اسلام اجتماع را زنده، پويا و مسئوليت پذير می داند. سعادت افراد را با يكديگر مرتبط می شمارد و بين افراد به صورت حقيقی مساوات و عدالت برقرار می كند. بُعد اجتماعی دين و رابطه احكام فردی با احكام اجتماعی يكی از مسائل مهم اجتماع موردنظر اسلام است. در اجتماع اسلامی افراد عضو يک كلّ اند و سرنوشت، تحرک، فساد، حقوق، سعادت، حاكميت، عدالت و آزادی و... آنها با همه اعضای اين كلّ گره خورده است.
لایقی، تاکید کرد: اگر بتوانیم جامعه خود را با اقتباس از فرامین قرآن و معارف اهل بیت(ع) که برای تمامی دنیای ما کافی است، به سعادت خواهیم رسید.

انتهای پیام