صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

گروه جهاد و حماسه ــ جلد اول خاطرات سه نسل از کودکان و نوجوانان که در زمان جنگ در شهرهای گوناگون حضور داشتند توسط نوید صالحی در حال تدوین و آماده‌سازی است.

نوید صالحی، روزنامه‌نگار پیشکسوت دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تدوین خاطرات سه نسل از جنگ (دهه 40، 50 و 60) هشت ساله عراق علیه ایران، اظهار کرد: طی فراخوانی در فضای مجازی 27 خاطره از شهرهای مختلف ایران و نیز ایرانیان ساکن خارج از کشور به دستم رسید. 3 سال پیش هنگامی که با جمعی از دوستان دوره ابتدایی و راهنمایی نشسته بودیم صحبت از جنگ شد و هر یک از دوستان خاطراتی را از این دوران تعریف کرد. برخی از این خاطرات بسیار برایم جذاب بود و به این فکر کردم که این خاطرات بخشی مغفول مانده از دوران پایداری مردم ایران در شهرها و پشت جبهه‌ها است.
وی افزود: به عنوان یک خبرنگار به این فکر افتادم باید این خاطرات که بیانگر بخشی از زندگی رزمندگان ایرانی در شهرهای مختلف و در دوران جنگ تحمیلی بود را ثبت و ضبط کنم.
دبیر پیشین صفحات پایداری روزنامه‌های اعتماد و ملت ما تاکید کرد: خاطرات دوران کودکی و نوجوانی تأثیر عجیب و ماندگاری در زندگی دارد و اینکه در روز نخست مدرسه، دانش‌آموز با حمله هوایی و یا حتی هول و هراس بزرگترها به خاطر واژه‌ای به نام جنگ روبرو شود، فراموش نشدنی است، ضمن اینکه این بخش از تاریخ شفاهی جنگ نادیده گرفته شده است.
صالحی یادآور شد: ماجراهای جذاب و مستند این خاطرات برگ‌هایی از خاطرات دوران جنگ هشت ساله است که بی‌شک در آینده می‌تواند مورد استفاده و استناد محققان و پژوهشگران اجتماعی قرار گیرد. این بود که کار را آغاز کردم و ابتدا از دوستان و آشنایان درخواست کردم تا خاطرات خود را برایم بنویسند و بازگو کنند.
این خبرنگار پیشکسوت ادامه داد: چند بار طرح کلی کار را بهبود بخشیدم و یک دوره سراغ افراد مشهور رفتم اما بعدا دریافتم که این خاطرات باید از میان تمام مردم جمع‌آوری شود.
صالحی تصریح کرد: تا کنون 27 خاطره از بین خاطرات جمع آوری شده را انتخاب کرده و با فراخوانی در فضای مجازی به دنبال خاطرات جدید و جذاب هستم و امیدوارم که با حمایت هم نسلانم بتوانم بخش نخست این کتاب را به بهترین شکل ممکن ارائه دهم.
وی اظهار امیدواری کرد که جلد نخست این مجموعه تا پایان امسال آماده انتشار شود.

انتهای پیام