صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۰۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
رئیسی تصریح کرد:

گروه جامعه ــ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فتنه امروز دشمن ایجاد ناامیدی در دل مردم است گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های انقلاب باید با عملکرد خود یأس را از دل مردم بزدایند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد امروز ۲۹ مرداد ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعت استان تهران در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی با حضور در این مراسم، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ائمه جماعت در دوران جنگ تحمیلی نیز در صفوف مقدم جهاد بودند و صرفاً مردم را به مبارزه دعوت نمی‌کردند، بلکه عملاً در میدان مبارزه حضور پیدا می‌کردند و ایستادگی خود را در مقابل دشمن نشان می‌دادند.
 
وی با بیان اینکه مسجد جایگاه آرامش مردم است، گفت: مسجد جامعه را در برابر شبهات علمی و شهوت عملی صیانت می‌کند. همچنین مسجد با امام جماعت خدامحور و خداخواه در برابر کجی‌هایی که در حوزه فکر، اخلاق و عمل وجود دارد و جامعه را تهدید می کند نقش آفرینی می‌کند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه مساجد رابطه بین زمین و آسمان و دنیا و آخرت ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: مساجد مکانی برای راز و نیاز با خدا عبودیت، باب الله و باب الحکمه هستند.

وی همچنین مساجد را پایگاهی برای نشر معارف دین، نماز و اقامه نماز و ارتباط عقل با وجود مقدس رب برشمرد و گفت: مساجد پایگاه انسان سازی، جامعه سازی قرآنی، امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها هستند. همچنین برای ظرفیت‌سازی بهترین اماکن محسوب می‌شوند؛ بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی در مسجد صورت می‌گیرد.

مسجد پایگاه مقاومت آفرینی است

وی با طرح این پرسش که چرا ۷۲ مسجد در بحرین مورد ستم آل خلیفه هستند، ۲۰۰ مسجد در حجاز نابود شدند و مساجدی همچون گوهرشاد در مشهد، مسجد امام در تهران و مسجد اعظم در قم مورد هجمه دشمن قرار گرفته‌اند گفت: مسجد پایگاه مقاومت آفرینی است و کارکردهای مختلفی دارد به همین جهت دشمنان از ناحیه مسجد احساس خطر می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مسجد از پیش از انقلاب اسلامی به مقابله با حکومت ستمشاهی، استقرار نظام اسلامی، حل مشکلات مردم، ایجاد امنیت، رسیدگی به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پرداخته است، عنوان کرد: اینها کارکردهای متفاوت مسجد است که در تراز اسلامی و انقلابی جلوه می‌کند.

مسئله مقاومت باید در تمام مساجد تقویت شود

وی با تاکید بر اینکه مسئله مقاومت باید در تمام مساجد تقویت شود، عنوان کرد: توطئه‌های زیادی در حال انجام است. پیشتر به آتش کشیدن مسجدالاقصی و امروز با بیان معامله قرن این توطئه‌ها ادامه پیدا کرده است. معامله قرن باتلاقی است که اولین گرفتار شدگان در آن آمریکا، انگلیس و طرفداران آنها خواهند بود.

وی با بیان اینکه گفتمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه باشد، گفت: فتنه‌ای که امروز دشمن به پا کرده است ریشه در ناامیدکردن مردم دارد به نحوی که آنها را دچار یأس کند.

 حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: امروز همه دلسوزان نظام و سران سه قوه با همدلی و یکپارچگی، کار و تلاش و مجاهدت باید امید را در دل مردم زنده کنند. ائمه جماعت نیز باید در مساجد به عنوان پایگاه‌های انگیزه سازی، اندیشه‌سازی و انسان‌سازی و مقاوم‌سازی نقش جدی در زمینه امیدوار کردن مردم در عمل بر عهده گیرند و فقط به سخن محدود نشوند.

 تولیت آستان قدس رضوی ایجاد امید در دل مردم را نیازمند اقدامات جدی دانست و گفت: ائمه جماعت باید در مساجد به عنوان پایگاه انقلاب با عمل و اندیشه انقلابی مسائل مرتبط با مردم را دنبال کنند.

 وی جدا دانستن مسجد از پرداخت به مسائل مردم را نوعی نگاه سکولار دانست و گفت: در جامعه اسلامی باید در همه حال احساس مسئولیت نسبت به وضعیت مردم داشته باشیم. مگر می‌توان نسبت به دغدغه مردم، انجام منکر و ترک معروف بی‌تفاوت بود.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند سیاسی بودن صرفاً عضو گروه و جناحی خاص بودن نیست، اشاره و عنوان کرد: سیاسی بودن یعنی اینکه نیاز جامعه را بشناسیم و متناسب با این نیاز به ایفای نقش بپردازیم.

بنابر گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم از پایگاه اطلاع رسانی مسجد که فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد در آن بارگذاری خواهد شد و سند مسجد تراز اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی رونمایی به عمل آمد.
انتهای پیام