وی افزود: با این وجود برنامههایی چون همایش اخلاق و رسانه از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید بیش از پیش به آنها رسید؛ پژوهش در عرصه اخلاق ورسانه نه یک کار صرفا پژوهشی بلکه یک پژوهش علمی ـ کاربردی است که امروزه بیش از پیش به آن نیاز داریم.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نظارت سازمان صداوسیما بیان کرد: امروزه مدیران بخشهای مخلتف صداوسیما میتوانند از ابعاد مختلف این بحث استفاده کنند و همچنین میتوان از این مباحث در برنامههای فرهنگی ـ ترویجی سازمان نیز به خوبی بهره برد.
وی گفت: فارغ از تعاریف مرتبط با اخلاق یعنی در نظر گرفتن اخلاق در شمول دینی و یا غیردینی باید گفت که با توجه به چالشهای امروز توجه به این مقوله به خصوص در عرصه بازشناخت پدیدههای رسانه ای و تاثیرات آنها در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: کاربردی کردن این مباحث علمی از طریق رسانه، یک ضرورت است و ماحصل نشستهای تخصصی که پیش از این همایش برگزار میشود، میتواند به غنای فعالیتهای علمی و تبدیل آن به یک خوراک مناسب رسانهای و استفادههای متنوع از آن کمک کند.
انتهای پیام