صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۴۴۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: انجمن مجسمه‌سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی را در المان‌های شهری پیاده کند.

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در نشست اعضای انجمن مجسمه سازی استان، با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز تبریز در مکتب‌سازی رشته‌های مختلف هنری، گفت: بنیان‌گذاران مکتب‌های تبریز باید برجسته و معرفی شوند و برجسته‌سازی این بزرگان برای تفاخر نیست بلکه برای بیان کردن این موضوع است که زمینه‌ی مکتب‌سازی همچنان در تبریز فراهم است.
وی افزود: هنرمندان مجسمه‌ساز معرفی مشاهیر و مفاخر آذربایجان را در صدر برنامه‌های خود داشته باشند.
محمدپور تصریح کرد: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز با انگیزه ارتقاء‌ سطح دانش هنرمندان این حوزه و اعتلای هنر مجسمه‌سازی تاسیس شده و از مهمترین نهادهای توسعه فعالیت‌های مجسمه‌سازی در استان محسوب می‌شود.
وی افزود: انجمن مجسمه‌سازان به عنوان یک محل مناسب برای ایده‌پردازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌ی مجسمه‌سازی، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله کارشناسی آثار، ارائه فراخوان، برپایی نمایشگاه‌، برپایی سمپوزیوم، اکسپو و... فعالیت کند و حتی از این طریق به پویایی اقتصاد در این حوزه کمک نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، خواستار ترسیم چشم‌اندازی برای فعالیت‌های انجمن شد و گفت: مهم‌ترین اتفاقی که باید برای انجمن‌ مجسمه‌سازان بیفتد، تبیین و تعریف جایگاه انجمن است و این رسالت اعضای انجمن است و با توانمندی و انگیزه و همدلی میان اعضای انجمن مجسمه‌سازان تبریز بدون شک این اتفاق خواهد افتاد.
وی تاکید کرد: باید باور عمومی ایجاد شود که چشم‌انداز تعریف و ترسیم شده از سوی انجمن مجسمه‌سازی می‌تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی داشته باشد.
محمدپور گفت: بدلیل حضور اعضا و بدنه حرفه‌ای در این انجمن‌، قابلیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و انجمن‌ مجسمه‌سازی می‌تواند به سمت تصمیم‌های تخصصی، مستقل، حرفه‌ای و هدفمند حرکت کند.
وی همچنین تاکید کرد: برای معرفی فعالیت‌های این انجمن باید از فضای مجازی و رسانه‌ای بیشتر بهره گرفته و زمینه آشنایی و ایجاد رغبت در نسل جوان برای سوق به سمت این هنر را فراهم کرد.
محمدپور گفت: هنرمندان مجسمه‌ساز علاوه بر معرفی این هنر در سطح جهانی و برنامه‌ریزی برای فضاهای شهری،‌ برای جذاب‌تر کردن زندگی در فضاهای روستایی و کاهش مهاجرت‌ و ایجاد المان‌های ویژه در این نقاط هم برنامه ریزی داشته باشند.

انتهای پیام