صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی سومین جلسه کمیته تبلیغ، نماز، قرآن ستاد اربعین خراسان شمالی مقرر شد، سه قاری از سوی اتحادیه خراسان شمالی برای حضور در همایش اربعین معرفی شوند.

به گزارش ایکنا؛ سومین جلسه کمیته تبلیغ، نماز، قرآن ستاد اربعین خراسان شمالی، اواسط این هفته با دعوت مدیرکل تبلیغات اسلامی در دفتر معاونت محترم فرهنگی اداره برگزار شد.
این کارگروه با حضور اعضایی از اوقاف و امور خیریه استان، فرهنگ وارشاد اسلامی استان، ستاد اقامه نماز و مرکز رسیدگی به امور مساجد، اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، ستاد بازسازی عتبات عالیات، دفتر بعثه مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و نماینده کارگروه بانوان ستاد اربعین برپا شد.
طی این جلسه لیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، همچنین یادی از شهدای فاجعه تروریستی اهواز، بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن همایش اربعین و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تأکید کرد.
وی نقش صدا و سیمای مرکز استان را در تبلیغ و حضور مردم مؤثر دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت قرآن و ایجاد انس بیشتر عزاداران حسینی با قرآن، حضور قاریان، همراه کاروان‌ها یا روحانیون مسلط به قرائت و آموزش کلام الله مجید در موکب‌های پیش‌بینی شده حائز اهمیت است.
شکرانی با اشاره به اینکه این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت، اضافه کرد: مقرر شد سه نفر از قاریان با معرفی اتحادیه جهت حضور در کاروان‌ها دعوت شوند و هزینه ویزای این افراد نیز از طرف ستاد اربعین استان رایگان انجام شود.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام ایزانلو، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان و مسئول کمیته تبلیغ، نماز، قرآن ستاد اربعین خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطراتی از جبهه و جنگ بیان کرد.
وی در خصوص وظایف این کمیته و مسئولیت مهم فرهنگی که برعهده دارد، گفت: از پیش‌بینی‌هایی که برای جایگاه موکب‌های این استان شده است، یک موکب در مهران و دو موکب در کربلا است.
در ادامه نظرات اعضا برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش بیان شد.
انتهای پیام