صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

گروه فرهنگی - خانه هنرمندان ایلام با همت شهرداری در مجموعه تفریحی رفاهی چغاسبز افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی شهرداری ایلام، ‌طالب صادقیان، شهردار ایلام امروز، 9 مهرماه در این مراسم که با حضور جمع کثیری از هنرمندان در رشته‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام از نظر منابع و شرایط اقلیمی ممتار است اما هنوز آن گونه که باید از این ظرفیت‌ها بهره نبرده‌ایم.
وی با بیان اینکه هنرمندان، اساتید و نیروی انسانی شایسته‌ای داریم، ادامه داد: متاسفانه چهره‌ی شهر غمناک است و زیرساخت‌ها و از جمله زیرساخت‌های فرهنگی آن در حد یک شهر معمول نیست و در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جای کار زیادی وجود دارد و در برخی پارامترها از جمله سرانه‌ی سبز با استانداردهای ملی و بین‌المللی فاصله داریم.
شهردار ایلام با تأکید بر اینکه شهر ابعاد مختلفی دارد و همه باید در ساختن شهر کمک کنند، گفت: بی‌تفاوتی هر شهروند می‌تواند به مشکلات شهر بیفزاید و یک ایده‌ی حتی پیش پا افتاده می‌تواند به ارتقاء شهر کمک کند.
صادقیان ابراز امیدواری کرد افتتاح خانه هنرمندان هم به زدودن غمناکی شهر کمک کند و هم بتواند زمینه فعالیت و ایده‌پردازی هنرمندان را در ساختن شهری بانشاط فراهم کند.
علی‌اشرف صندوق‌آبادی، استاد خوشنویسی نیز به نمایندگی از هنرمندان اظهار کرد: سرمایه‌های هر شهری نیروی انسانی خلاق و ماهر و محور و هدف توسعه نیز انسان است و رعایت این نکته در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به تعالی در حوزه شهروندی منجر می‌شود.
وی ضمن قدردانی از شهرداری ایلام تأکید کرد: خانه‌ی هنرمندان متعلق به همه‌ی فعالان عرصه‌های هنری است و باید تمام این افراد در برنامه‌های خانه‌ی هنرمندان نقش‌آفرینی کنند.
حبیب‌الله محمودیان، عضو هیئت علمی دانشگاه نیز خواستار برپایی نمایشگاه دائمی از هنرمندان ایلامی، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای کودکان شد.
انتهای پیام