صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۵۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وجه استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مدنظر کشور ما است، تصریح کرد: استفاده صلح‌آمیز از این انرژی در توسعه پایدار کشور بسیار موثر است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی صبح امروز، 21 مهرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در محل سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، بیان کرد: وقتی از انرژی هسته‌‌ای سخن به میان می‌آید، دو وجه آن یکی وجه تخریبی و توسعه‌ای مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون آمریکا و روسیه ۵۰ هزار کلاهک هسته‌ای دارند که استفاده از نصف آنها نیز دنیا را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجه تخریبی این انرژی جایگاهی ندارد و وجه استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مدنظر کشور ما است.

مصطفوی افزود: استفاده از وجه صلح‌آمیز و توسعه‌‌ای انرژی هسته‌ای رابطه مستقیم با توسعه پایدار داشته و این امر موجب می‌شود تا بین نسل‌ها بی‌انصافی از بین برود و همچنین موجب حفظ محیط زیست خواهد شد و با قیمت ارزان سالهای متمادی انسانها می‌توانند از این انرژی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما به‌دنبال دانش هسته‌ای است، یادآور شد: از اول انقلاب تاکنون دشمنان به‌دنبال ایجاد موانع برای انقلاب و پیشرفت کشور ما بودند ولی در مذاکرات هسته‌ای، ایران همچون دفاع مقدس از دانش هسته‌ای که حق مسلم ما است، دفاع کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: امید است با کمک اساتید و محققان از این انرژی در موارد صلح‌آمیز و محیط زیست به‌خوبی استفاده کنیم و ما همواره به‌دنبال این هستیم تا از وجه صلح‌آمیز آن بهره ببریم.

وی اظهار کرد: مصادیق استفاده از انرژی هسته‌ای بسیار زیاد بوده و در زمینه مسائلی همچون پزشکی، جهش ژن، کشاورزی و علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام