صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

گروه فرهنگی - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: ۱۶۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان ابهر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

داود معروف‌خانی، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اعزام اولین کاروان دانش‌آموزان ابهری به اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: 160 نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان ابهر در قالب 4 اتوبوس به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان به‌مدت 2 روز از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد، افزود: بازدید از منطقه عملیاتی مرصاد، نمایش رزم شبانه و حضور بر مزار شهدای گمنام طاق بستان و بازدید از موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب این اردو است.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر مهمترین هدف این اردو را انتقال مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ایستادگی در قالب اردوهای راهیان نور بسترهای لازم برای بصیرت افزایی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را فراهم می‌کند‌.
معروف‌خانی برگزاری نماز جماعت و مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست و تصریح کرد: در این مرحله دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرهای ابهر، هیدج و صائین‌قلعه به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.
وی با بیان این که عزت آرامش و امنیت کشور مرهون خون شهدا است، گفت: وفاداری به خون شهدا عامل اقتدار انقلاب و نظام است و این موضوع باید در بین نسل های نوجوان و جوان نهادینه شود تا دانش‌آموزان از رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس آگاهی داشته باشند و سیره و روش آنها را الگوی زندگی خود قرار دهند.
انتهای پیام