صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در استان‌ها انجام دهیم فعال کردن واحدهای بازرسی در جهت رصد و مراقبت پیشگیرانه همچنین رصد و مراقبت فرآیندی قبل از وقوع تخلف است.

به گزارش ایکنا از زنجان، فردین خرازی امروز ۲۳ مهر ماه در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: نظام اسلامی بر مبنای عدالت و عاری از فساد و تبعیض شکل گرفت و این یک هدف مشترک برای گروه‌های مختلف بود.
وی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته خدمات بزرگی در کشور انجام شده، تصریح کرد: با این وجود با نقطه مطلوب فاصله ژرف و عمیقی وجود دارد و این سبب شروع نارضایتی عمومی نسبت به دستگاه‌های اجرایی شده است.
رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه سه مولفه در به وجود آمدن موج نارضایتی عمومی مردم تاثیر داشته است، بیان کرد: ضلع اول این مثلث نارضایتی نسبت به وضعیت اقتصاد و معیشت، نوسانات شدید پولی و ارزی، تصمیمات نادرست عرصه اقتصادی، بیکاری به‌ویژه در بین فارغ التحصیلان و پایین بودن نرخ اقتصادی است.
این مسئول اعتراض نسبت به فساد لجام‌گسیخته در بخش دولتی، عمومی و خصوصی و پایین بودن ضریب سلامت اداری در کشور را ضلع دوم مثلث نارضایتی عمومی مردم عنوان کرد و افزود: عدم پاسخگویی روان و شایسته دستگاه‌های اجرایی به مطالبات قانونی مردم و رواج پارتی بازی، کم کاری و پایین بودن ضریب بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و نادیده گرفتن حقوق شهروندی در نظام اداری مولفه سوم این مشکل است.
خرازی به ابلاغ منشور حقوق شهروندی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در متن این منشور ۱۱ حق برای مردم در روابطشان با دستگاه‌های اداری کشور در نظر گرفته شده و مردم حق دارند از اعمال بی طرفانه قانون و مقررات برخوردار شوند.
وی اعتراض به تبعیض در حوزه اشتغال و بکارگیری نیروهای استخدامی را یکی از مهمترین اعتراضات مردم در سال‌های اخیر خواند و افزود: همه دستگاه‌ها موظفند اطلاعات قوانین و آخرین تصمیمات را از طریق سایت در اختیار مردم بگذارند اما متاسفانه وقتی شبانه تصمیمی در شورای اقتصادی گرفته و ناگهانی ابلاغ می‌شود، این حق از مردم گرفته می‌شود که تصمیمات زندگی خود را با این قوانین منطبق کند.
رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه کمتر از ۵ درصد از تخلفات اداری توسط واحدهای بازرسی گزارش داده می‌شود، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در استان‌ها انجام دهیم فعال کردن واحدهای بازرسی در جهت رصد و مراقبت پیشگیرانه همچنین رصد و مراقبت فرآیندی قبل از وقوع تخلف است.
خرازی با تاکید بر این‌که نظام آموزشی باید همه افراد را متعهد و مسئول بار بیاورد ولی متاسفانه ما به جز فرمول‌های فیزیک و شیمی چیزی در مدارس نمی‌آموزیم، یادآور شد: امروزه مهندسی جوامع جدید و مدرن برای تعهد اجتماعی ارزش ویژه ای قایل شده است.
 این مسئول با بیان این‌که ضعیف بودن تعهد فردی و اجتماعی نتیجه‌ای جز تمرکز بیشتر روی تعهدات قانونی ندارد، تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی کشور واقعا باید پای کار بیایند. باید کار فرهنگی اساسی در جهت ارتقای تعهدات فردی و اجتماعی صورت بگیرد. ما باید دانش و بینش حقوق شهروندی را افزایش دهیم و این در حالی است که متاسفانه در مهارت احقاق حقوق شهروندی بسیار ضعیف هستیم.
خرازی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شوند طی یک دوره زمانی مشخص و محدود، فرآیندهای هر دستگاه اجرایی که موجب آسیب رساندن به مردم می‌شود را احصا و لیست‌برداری کنند و با هدایت استانداری و کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تک به تک مشکلات را از پیش پا بردارند.
انتهای پیام