صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۸۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال ۱۳ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت خدمت‌رسانی بهتر به زوار پاکستانی اربعین حسینی در سطح مساجد زاهدان فعال شده است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: امسال 13 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت خدمت‌رسانی بهتر به زوار پاکستانی اربعین حسینی در سطح مساجد زاهدان فعال شده است.
وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان معبر اصلی زوار برای عزیمت به کربلای معلی است و مردم استان افتخار میزبانی از زائران اباعبدالله(ع) را دارند که بحمدالله هر ساله تمام تلاش خود را برای مهمان‌نوازی و استقبال در خور شأن زائر امام حسین(ع) به‌کار می‌گیرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: سال گذشته میزبان 50 هزار زائر پاکستانی بودیم و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 70 هزار زائر وارد خاک کشورمان شوند که تمهیدات لازم اندیشیده شده و از مردم نیز می‌خواهیم همانند گذشته ما را یاری کنند.
وی ادامه داد: مسجد امام زمان(عج) واقع در تقاطع بهشتی و امام خمینی، مساجد آل علی(ع) واقع در بلوار انقلاب، مسجد سیدالشهدا، مسجد ابوذر مهرشهر، مسجد کوثر زیباشهر، مسجد سجادیه خیابان امیرالمومنین(ع) و مسجد قمر بنی هاشم(ع) واقع در خیابان فروغ از جمله مساجدی است که مردم می‌توانند از آن طریق کمک‌های خود را به دست زائران برسانند.
مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: مسجد حجت ابن الحسن العسکری بلوار جمهوری، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک جهاد، مسجد مولای متقیان، مسجد طالقانی بلوار شهید قلنبر، مسجد حضرت زینب(ع) خیابان دانشگاه و مسجد ابوذر غفاری بلوار رسالت نیز دیگر محل‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.
وی افزود: محل اصلی اسکان زوار، زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان است که امسال دو هزار متر مربع زیربنا در دو طبقه، به مساحت آن افزوده شده تا دغدغه کمبود فضا وجود نداشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه امسال ۴۰ چشمه حمام صحرایی با امکانات بهداشتی لازم در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان ایجاد شده است، ادامه داد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نصرت‌آباد نیز به منظور تکریم و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تجهیز و آماده شده است.

انتهای پیام