صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری روشندل لرستانی عدم اختصاص بودجه و اعتبار قرآنی برای جامعه نابینایان را مهم‌ترین چالش پیش روی فعالیت‌های قرآنی مددجویان دانست و گفت: جامعه نابینایان لرستان دارای ظرفیت‌های قرآنی از جمله محمد بهرامی رتبه اول مسابقات قرآن جهان اسلام است.

شهناز اسکینی، قاری روشندل لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که از سال ۷۳ فعالیت قرآنی خود شروع کردم و این در حالی بود که در دوران ابتدایی قرآن خوانی را بلد نبودم، اظهارکرد: معلم من در کلاس درس می‌گفت چرا همه درس‌ها را نمره عالی کسب می‌کنی اما قرآن خواندن را بلد نیستی.

وی به برگزاری مسابقات قرآن آموزش و پرورش کشور در دوران ابتدایی تحصیلش اشاره کرد با بیان این‌که در همان سال‌های ابتدایی با وجود این که قرآن را بلد نبودم به‌عنوان نماینده مدرسه به مسابقات رفتم، تصریح کرد: ۱۴ روز فرصت تا زمان برگزاری مسابقات بود و در آن سال رتبه نیاوردم این در حالی بود که قرآن بریل در اختیار نبود و توسط یکی‌از آشنایان با یک ضبط ابتدایی شروع به خواندن قرآن کردم.
این قاری روشندل لرستانی در ادامه به دومین بار حضورش در مسابقات قرآن اموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و با بیان این‌که در سال ۷۴ نیز رتبه نیاوردم، افزود: این مسابقات فتح‌بابی برای حضور فعال من در فعالیت‌های قرآنی بود و در دوران راهنمایی به آرزویی که داشتم رسیدم چرا که قرآن را با نوای آقای پرهیزکار گوش می‌دادم و تمام آموزش و کلاس ما همین نوار قرآن بود.

قرائت قرآن در هنگام پخش اذان را دوست داشتم/ کسب 18 رتبه کشوری

وی با بیان این‌که همیشه ادای اساتید قرآن را در می‌آوردم و قرائت قرآن در هنگام پخش اذان را دوست داشتم، عنوان کرد: همیشه ادای قاریان قرآن را داشتم و آرزویم این بود که تلاوت قرآن داشته باشم.
اسکینی به کسب اولین رتبه قرآنی خود در مسابقات مقطع راهنمایی اشاره کرد و عنوان کرد: تاکنون ۱۸ رتبه کشوری در مسابقات مختلف قرآنی کسب کرده‌ام این در حالی‌است که انتخاب به‌عنوان زن نمونه غرب کشور از دیگر موفقیت‌های من بود که در آن زمان از وزیر وقت کشور تقدیرنامه گرفتم.
این قاری روشندل لرستانی انتخاب به‌عنوان جوان نمونه سال را طی دو سال متوالی از دیگر افتخارات خود دانست و عنوان کرد: از طرف مقام معظم رهبری در جشنواره حضرت علی‌اکبر به ۹۹۰ جوان هدیه دادند که این افتخار نیز به‌عنوان یکی از جوانان نصیب من شد این در حالی‌است که در سال بعد به‌طور متوالی نیز این رتبه را کسب کردم.

تشکیل کانون قرآنی یوسف زهرا(س)

وی به سرپرستی گروه‌های تواشیح و همخوانی قرآن اشاره کرد و با بیان این‌که سرپرستی گروه تواشیح همدلان بیداردل بر عهده من بود، بیان کرد: در زمینه مؤسسات قرآنی با سازمان بهزیستی و جلسات بهزیستی همچنین با سازمان تبلیغات همکاری کردم که نتیجه آن تشکیل کانون قرآنی یوسف زهرا(س) بود.
اسکینی به فعالیت خود در انجمن کانون راه زینب، بسیج و مؤسس مؤسسه «نابینایان امروز کیمیای فردا» اشاره کرد و افزود: چند دوره به‌عنوان داور مسابقات بهزیستی و مدرس مؤسسه نابینایان امروز کیمیای فردا هستم.
وی در خصوص مشکلات قرآنی استان لرستان با بیان اینکه در زمینه آموزش قرآن مدرس قرآنی کم داریم بر لزوم امکانات آموزشی و فرصت‌های آموزش قرآن برای معلولان تاکید کرد و عنوان کرد: عدم بودجه و اعتبار قرآنی فعالیت‌های قرآنی نابینایان از مشکلات استان لرستان است این در حالی است که استان لرستان در حوزه نابینایان دارای ظرفیت‌های قرآنی فراوانی است که نمونه آن محمد بهرامی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن است.

قرآن درمانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با بیان این‌که بهزیستی با اقشار آسیب‌پذیر جامعه در ارتباط است و ۱۴۸ وظیفه را برعهده دارد، گفت: قرآن درمانی می‌تواند ریشه بسیاری از مشکلات را از بین ببرد چرا که بهزیستی با معتادان، معلولان و اقشار آسیب‌پذیر در ارتباط است و اگر زمینه قرآن درمانی فراهم شود ما این ظرفیت را برای تاثیرگذاری فرهنگی و قرآنی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر جامعه داریم.
اسکینی به فعالیت ۱۰ ساله خود به‌عنوان اپراتور تلفن‌خانه بهزیستی لرستان اشاره کرد و افزود: قبل از ورود به بهزیستی به‌عنوان مدرس قرآن در بهزیستی فعالیت می‌کردم.

قرآن و عترت در کنار همدیگرند/ فرهنگ مهدویت در کنار فرهنگ قرآنی وارد جامعه شود

این قاری روشندل لرستانی در خصوص دغدغه‌های و انتظارات قرآنی خود با تأکید بر افزایش اعتبارات قرآنی گفت: قرآن و عترت در کنار همدیگر هستند لذا فرهنگ مهدویت باید در کنار فرهنگ قرآنی وارد جامعه مدرسه و خانواده شود.
وی با اشاره به این‌که عدم اختصاص اعتبارات قرآنی دست و پای ما را بسته است، عنوان کرد: مسئولان در جذب اعتبارات قرآنی باید نهایت تلاش خود را انجام دهند.

انتهای پیام