صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۰۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
امام جمعه زابل خواستار شد؛

کانون خبرنگاران نبأ ــ دشمن برای دوری جوانان از مسجد و مجلس اهل بیت(ع) مکان درست می‌کند. چرا مهندسی معکوس نمی‌کنید؟ شما یک سالن ورزشی وقف کنید و کلید آن را در اختیار روحانی مسجد قرار دهید تا جوانان ورزش و تهذیب را در کنار هم فرا گیرند و این کار جهت جذب جوانان یکی از بهترین راهکارهای ممکن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز جمعه این هفته زابل در آستانه روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه این شهر علی‌رغم اوضاع نامساعد جوی با شرکت خیل انبوهی از مردم ولایتمدار و انقلابی منطقه سیستان اقامه شد.
امام جمعه زابل پس از سفارش به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی از اربعین حسینی به عنوان بزرگترین گردهمایی انسانی در جهان نام برد که هر سال باشکوه و رونق بیشتری برگزار می‌شود، به طوریکه بجز خود مردم، هیچ دولتی توان مدیریت و خدمات‌رسانی، از این سیل جمعیت را ندارد، و با عنایت ویژه امام حسین(ع) همایشی انسانی با بیش از بیست‌وپنج میلیون نفر از بیش از چهل کشور جهان در کربلای معلی گردهم می‌آیند و انقلاب اسلامی یکی از علت‌های جهانی شدن این حرکت بزرگ انسانی است و نهضت عاشورا نیز با تکیه بر همین آرمان‌های پاک و معنوی شکل گرفته‌ است؛ انقلابی بدون تکیه بر شرق یا غرب که تمام دنیا وقوع چنین جریانی را ممتنع می‌دانست معجزه‌ای به نام انقلاب با شعار «الله اکبر» رخ داد و حال به برومندی و اوج اقتدار خود در چهل سالگی رسیده که به کوری چشم دشمنان کینه‌توز جشن آن را با توکل بر خدا خواهیم گرفت.
وی در ادامه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در عراق گفت: از تمام مردم عراق و ایران و به‌ویژه مردم سیستان که زحمت پذیرایی را کشیدند و از تمام کسانی که در این حرکت حضور داشتند و از خیرین و مسئولینی که کمک به انجام این امر کردند، کمال تشکر و قدردانی را داریم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبر کیخا در ادامه با اشاره به حماسه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) و روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی ابتدا به موضوع تصویب قانون شوم کاپیتولاسیون در ۱۳۴۳ و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در پی اعتراض به این قانون ننگین که توسط مجلس به ریاست اسدالله اعلم تصویب شده بود، گفت: به تعبیر حضرت امام(ره) اگر یک بیگانه شاه این مملکت، یا مرجع تقلید این ملت را، با ماشین زیر بگیرد، دادگاه ایران صلاحیت محاکمه فرد را ندارد، این قانون حتی در زمان قاجار تصویب نشد، ولی محمدرضا پهلوی این قانون را تصویب کرد.
وی با یادآوری تعطیل کردن مدارس توسط دانش‌آموزان انقلابی و الحاق آنان به دانشجویان در آخرین روزهای حکومت پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که منجر به شهادت ده‌ها نفر از این عزیزان شد، تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام راحل، مهمترین ضربه بر پیکره استکبار جهانی بود و از انقلاب اول هم مهمتر بود، افزود: در تمام طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی مردم ما علاوه بر مبارزات نظامی، در میادین فرهنگی و اقتصادی نیز مشغول نبرد با دشمنان اسلام بوده‌اند، ما طی چهل سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه مواجه بوده‌ایم اما مشکلات اجتماعی اخیر در کشور داخلی است، لذا از دولت محترم قوه قضائیه و تمام مدیران اجرایی می‌خواهیم با نظارت درست مشکلات را مدیریت کنند.
امام جمعه زابل از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد کرد و گفت: وقف از برکات اسلام است، وقف یعنی بخشی از مال را برای امری که مورد رضای خدا باشد قرار دهیم ولی باید به این نکته توجه داشت که وقف فقط شامل مسجد و حسینیه نمی‌شود.
وی در ادامه گفت: دشمن برای دوری جوان از مسجد و مجلس اهل بیت(ع) مکان درست می‌کند. چرا مهندسی معکوس نمی‌کنید؟ شما یک سالن ورزشی وقف کنید و کلید آن را در اختیار روحانی مسجد قرار دهید تا جوانان ورزش و تهذیب را در کنار هم فرا گیرند و این کار جهت جذب جوانان یکی از بهترین راهکارهای ممکن است.
حجت‌الاسلام علی اکبر کیخا در ادامه از وقف برای ایجاد یا توسعه درمانگاه، و ساخت خانه برای تازه مزدوجین یاد کرد و از علاقه‌مندان خواست با پرداخت مبالغ بسیار کم و به فراخور شرایط زندگی همه می‌توانند در زمره واقفان قرار گیرند.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام