صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
سلیمانی دشتکی:

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: اگر انبار مغازه‌ها و اصناف شناسه دار شوند می‌توان ورودی کالا، موجودی و خروجی کالا را مشخص کرد و این عاملی مهم در پیشگیری از احتکار به‌حساب می‌آید .

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام روز گذشته 23 آبان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: امروز خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان نظام و کمک مردم عزیز کشورمان بر جنگ روانی دشمن مسلط شده‌ایم و وضعیت بازار و اقتصاد کشور نسبت به گذشته بهتر شده است .
وی نقش مبارزه با قاچاق کالا در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بتوانیم به‌صورت قاطعانه راه عوامل برهم زننده تعادل بازار را ببندیم قطعاً می‌توانیم شرایط را بهتر کنترل کرده و بهتر بر اوضاع مسلط شویم .
استاندار ایلام در ادامه بر مبارزه با قاچاق کالا با خارج از کشور تأکید و تصریح کرد: روی دیگر مبارزه با قاچاق کالا به احتکار و زد و بندها در داخل برمی‌گردد که بایست با عوامل آن به‌شدت برخورد کرد .
سلیمانی برای جدا کردن احتکارگران از بازاریان منصف پیشنهاد داد که بایدانبارها را شناسه دار کرد و ادامه داد: اگر انبار مغازه‌ها و اصناف شناسه دار شوند می‌توان ورودی کالا، موجودی و خروجی کالا را مشخص کرد و این عاملی مهم در پیشگیری از احتکار به‌حساب می‌آید .
نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این مهم که در برخورد بر عوامل تأثیرگذار بر بازار نباید گذاشت تر و خشک باهم بسوزد، تصریح کرد: البته بازاریان اقشار دلسوز و متعهدی هستند و دراین‌بین بایست بین افراد منصف و بنکدار و احتکارگران فرق قائل شد .
وی در ادامه به معضل قاچاق دام نیز اشاره کرد و گفت: برای برخورد درست با این عامل نیازمند یک رفتار ضابطه‌مند هستیم و در این راستا تا مجوز دامپزشکی و مسیر دام‌ها مشخص نباشد نباید اجازه بارگیری دام‌ها و حمل‌ونقل آن‌ها داده شود .
استاندار ایلام در ادامه ایجاد عوامل کنترلی در گلوگاه‌ها را در حذف قاچاق کالا و دام مؤثر دانست و تصریح کرد: برای از میان برداشتن قاچاق نیازمند عزم همگانی هستیم و دراین‌بین کمک و همکاری مردم می‌تواند کارگشا باشد .
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت حال حاضر کشور اشاره کرد و گفت: برای غلبه بر مشکلات پیش رو نیازمند همدلی و هم‌زبانی بیش‌ازپیش هستیم .
سلیمانی‌دشتکی راه خدمت به مردم کنار گذاشتن حاشیه‌ها و توجه به متن دانست و گفت: امروز وقت کار است و مسئولان استانی بایست گیوه‌ها را وربکشند و بجای حاشیه مردم را در متن کار خود قرار دهند .
وی سپس از دستور وزیر کشور در دادن اختیار تام برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی خبر داد و گفت: دیروز در جلسه توسعه امنیت پایدار شرق و غرب که به ریاست وزیر محترم کشور تشکیل شد بر بازگشایی بازارچه‌های مرزی چنگوله، شهابی و هلالی شمالی تأکید شد .
سلیمانی دشتکی در پایان خطاب به مسئولان استانی ابراز داشت؛ برای انجام کارهای بزرگ باید عزم و اراده‌ای جدی داشت و سفت‌وسخت پیگیر امور بود .
وی ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های شیلات و چنگوله نیازمند عزم جدی همه مسئولان است و برای این مهم بایست از همه توان و ابزارها ازجمله ظرفیت دیپلماسی با طرف عراقی استفاده کرد
انتهای پیام