صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن تأکید بر بصریت‌افزایی مقابل تهدیدات جنگ نرم دشمن گفت: ۱۷۰۰ برنامه در زنجان به مناسبت هفته بسیج اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز، 28 آبان‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج، اظهار کرد: در دوران دفاع‌مقدس بسیجیان مهم‌ترین گروه مردمی بودند که در کوچه‌های خرمشهر و خاکریز شلمچه از انقلاب اسلامی و از عاشورا دفاع ‌کردند و امروز نیز رسانه‌ها با قلم‌های خودشان از اسلام و انقلاب پاسداری می‌کنند.
وی اجرای احکام الهی را هدف امام راحل از مبارزه با طاغوت خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) می‌دانستند که بدون هدایت و مشارکت مردم انقلاب به مقصد نخواهد رسید پس برای مشارکت مردم در اداره حکومت و کشور فرمان تاسیس نهاد مقدس بسیج را در پنجم آذرماه سال 58 صادر کردند.
کرمی در ادامه به عملکرد بسیج اشاره‌ کرد و گفت: بسیج، در اولین ماموریت خود امور انتظامات و تامین امنیت در شهرها را بر عهده گرفت و در روستاها نیز به امور جهادی پرداخت . بسیج دفاع را عمومی کرد و این تدبیر امام راحل همه ‌معادلات دشمنان را برهم زد؛ حماسه‌ای که رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع‌مقدس خلق کردند در طول تاریخ بی‌نظیر است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان حماسه‌ رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع‌مقدس را بی‌نظیر خواند و افزود: صحنه‌ها و تابلوهایی از ایثار و شهادت و جنگیدن حسینی‌وار در دوران دفاع‌مقدس از سوی رزمندگان اسلام به نمایش گذاشته شد؛ جنگ تحمیلی جنگ حق علیه باطل بود.
وی خاطرنشان کرد: بسیج در دوران دفاع‌مقدس نقش تاریخی ایفا کردند، زیرا حضور جوانان در قالب بسیجی در جنگ تحمیلی دشمنان را وادار به اتمام جنگ کردند، عده‌ای حضور بسیج را پس از پایان جنگ تحمیلی لازم نمی‌دانستند ولی امام راحل فرمودند: بسیج باید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: تشکیل بسیج جهان اسلام، از دیگر برنامه‌های امام خمینی (ره) بود، امروز شاهد تحقق این امر امام راحل هستیم، زیرا بسیج کشورهای مختلف منطقه شکل گرفته‌ است.
کرمی افزود: بسیج باید در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و خدمات رسانی حضور پررنگ داشته باشد، به‌ طوری‌ که محرومیت‌زادیی یکی از اولویت‌های امروز بسیج به‌شمار می‌آید که همواره حضور جدی در این عرصه داشته است و با کمترین اعتبارات، بیشترین و بهترین فعالیت‌ها را در زمینه سازندگی و خدمت به مردم انجام می‌دهد.
این مسئول گفت: امروز دشمن، ایمان، اعتقاد، ارزش‌های اسلامی، جایگاه ولایت‌فقیه و بسیج را نشانه رفته است که فعالیت‌های بصیرت‌افزایی بسیج می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: امسال به مناسبت هفته بسیج 120 عنوان در قالب 1700 برنامه توسط کانون‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان زنجان اجرا خواهد شد.
انتهای پیام