صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۵۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

گروه ادب ــ با حکم دکتر سید عباس صالحی، بهمن ساکی به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی بهمن ساکی را به عنوان دبیر علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر انتخاب کرد.

ساکی متولد ۱۳۴۸، اهواز است. وی در حال ارائه پایان‌نامه دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران این شهر است. این شاعر تحصیلات دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اهواز و دوره کارشناسی را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه شیراز به پایان برده است.

از آثار این شاعر می‌توان به مجموعه‌هایی چون: با پریان گریخته از شیشه‌های عطر، شهری در آسمان، تا انتهای خستگی ماه، آهوان پیر، از حنجره‌ کارون، یک آفتاب اینطرف‌ها و نیز پژوهش‌های ادبی مانند: جریان‌شناسی شعر معاصر ایران، همانندی‌های غزل دهه‌ هفتاد با مولفه‌های جریان شعر آزاد، نگاهی به «جریان شعر دهه‌ی هفتاد» در شعر معاصر فارسی، بررسی عناصر و مضامین دینی و میهنی در اشعار کتاب‌های درسی، مبانی تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآن و سنت در شعر فارسی، تکرار و برجسته‌سازی در شعر طاهره صفارزاده، خاستگاه و ریشه‌های نظری «طنین» در شعر طاهر صفارزاده، چهره‌ی شاعران عرب در آینه شعر فارسی و… اشاره کرد.

عضویت در هیات علمی نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و هیئت داوران دهمین دوره این جشنواره، همچنین دبیری رویداد‌های ادبی چون: نخستین جایزه سراسری دانشجویی، اولین جشنواره سراسری شعر دوستی، جشنواره سراسری غزل‌سروده‌های رضوی، جشنواره شعر دفاع مقدس خوزستان و نیز عضویت در هیئت داوران جشنواره شعر ولایی و کنگره ملی شعر خلیج فارس از دیگر سوابق علمی و اجرایی بهمن ساکی در عرصه ادبیات به شمار می‌رود.

سیدعباس صالحی همچنین در حکم دیگری، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی را به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد.

انتهای پیام