صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که تثبیت اقتدار انقلاب مبتنی بر رکوردهای علمی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ هسته علمی در پایگاه‌های بسیج لرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز یک‎شنبه، پنجم آذر در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان این‌که معرفی مدل حکومتی انقلاب کار نخبگانی بود، اظهارکرد: ما یک جامعه نخبگانی را به دنیا معرفی کردیم.
وی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای اولین‌بار استقلال و آزادی را با هم طرح کرد، ادامه داد: امام یگانه و نخبه تاریخ ما تلفیق استقلال و آزادی را طرح کرد که هر دو این مورد هم‌وزن همدیگر هستند.
کشکولی افزود: بخشی از وجه ممیزه جناح‌بندی کشور به این سبب است که اصولگراها بیشتر دغدغه استقلال و اصلاح‌طلبان بیشتر دغدغه آزادی دارند و جمع هر دو یک کار نخبگانی است.

ممزوج کردن مردم سالاری و دین گرایی
فرمانده سپاه لرستان ممزوج کردن مردم‌سالاری و دین‌گرایی را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و با ذکر این مطلب که شهدای ما نخبه بودند که در معامله با خدا بهترین کار را انجام دادند، تصریح کرد: هجمه جهانی به‌دلیل این است که نمی‌خواهند جامعه نخبه ما الگو شود.
وی با اشاره به این‌که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دوئلی بین ما و آمریکا وجود دارد، اضافه کرد: ترامپ می‌گوید که امسال آخرین سال انقلاب ماست اما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقتدار همه‌جانبه جهانی ماست.

تاثیر علم و فناوری در دفاع مقدس
کشکولی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تثبیت اقتدار همه‌جانبه جهانی انقلاب دانست و با ذکر این مطلب که این اقتدار باید مبتنی بر رکوردهای اقتدار علمی ما تثبیت شود، تصریح کرد: رگه‌های تاثیر علم و فناوری در دفاع مقدس بیان شود چراکه جنگ ما جنگ عقلانی بود و ظرایف علمی در آن لحاظ می‌شد.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که استکبار از انحصار جهانی علمی در پیشرفت‌ها برای استثمار ملت‌ها استفاده می‌کند، اضافه کرد: کلیدی‌ترین ابزار تحریم برای به تسلیم کشاندن ملت‌ها فقدان پیشرفت‌های علمی در جهان اسلام است.

خلأ رابطه علم و صنعت
وی با تاکید بر پُر شدن خلا رابطه علم و صنعت، اضافه کرد: استکبار با فرار دادن مغزها با ترور دانشمندان از پیشرفت علمی جلوگیری می‌کند.
کشکولی با ذکر این مطلب که استکبار به‌دنبال فراری دادن مغزهاست، خاطرنشان کرد: با همت دکتر رحیمی هسته‌های علمی در ۱۸۰۰ پایگاه بسیج تشکیل شده است.
فرمانده سپاه لرستان با تاکید بر حمایت از نخبگان و مخترعین، افزود: بی‌نیازی در عرصه علم و فناوری زیرساخت تمام جنبه‌های استقلال است.
وی تمدن اسلامی را غایت نهایی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و با ذکر این مطلب که اقتضای تمدن اسلامی هژمونی تخصصی و علمی است، اضافه کرد: علی‌رغم محدودیت‌های چهل ساله ازجمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های علمی و اقتصادی، پیشرفت‌های ما چشم‌گیر است به‌طوری‌که با وجود محدودیت‌ها ایران به صادر کننده مصصولات علمی پزشکی و صنعتی تبدیل شد این در حالی‌است که سهم صنعت ما از تولید ناخالصی داخلی از ۱۶ به ۴۰ درصد رسیده است.
وی به بومی شدن صنایع هوایی و فضایی و هسته‌ای کشور و پیش‌تازی ایران در تولید موتور جت و سکوهای دریایی اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل اکتشاف و مدیریت صنعت نفت که در اختیار بیگانگان بود کاملاً بومی شده و ما صادر کننده این محصولات هستیم.

انتهای پیام