صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

گروه معارف ـ با بانوان خادم مساجد بیرجند هم کلام شدیم، بانوانی که سبک زندگی خاصی دارند و فرزندانشان را نیز با همین تفکر و سبک پرورش داده و عاشقانه‌هایی دلنشین با پروردگار دارند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، وقتی سخن از خدمت می‌رود، معنای شغل از بین می‌رود. وقتی کسی به عنوان خادم پا به مسجد می‌گذارد دیگر فراتر از نمازگزار فرض می‌شود.
در جایگاه خادم مسجد همین بس که حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) وظیفه نظافت مسجد الحرام را عهده‌دار شدند و چه امری بالاتر از کاری که خداوند به پیامبر خود امر می‌کند.
خداوند در آیه ۱۲۵ سوره بقره می‌فرماید: «وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ؛ و به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف‌کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجودکنندگان پاکیزه کنید».
اینجا دو پیامبر بزرگ الهی مسئولیت نظافت خانه خدا را عهده دار می‌شوند که نشان دهنده عظمت مسجدالحرام و ارزش خدمت به خانه خداست.
با بانوان خادم مساجد بیرجند هم کلام شدم، بانوانی که سبک زندگی خاصی دارند و فرزندانشان را نیز با همین تفکر و سبک پرورش می‌دهند.

تربیت معنوی فرزندان

کوچی، خادم مسجد آیت الله حائری بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: حدود 15 سال است که خدمتگذار مسجد و نمازگزاران هستم.
وی بیان کرد: زمانی که به اینجا آمده و مشغول خدمت به نمازگزاران شدم، همسرم جانباز بود و من به تنهایی فعالیت‌های مسجد را انجام می‌دادم.
خادم مسجد آیت الله حائری بیرجند از تاثیر خادمی در زندگی شخصی‌اش گفت و ادامه داد: از زمانی که در مسجد خدمت می‌کنم، بسیاری از مشکلات زندگی‌ام حل شده است.
کوچی تصریح کرد: از این امر خوشحالم که نماز اول وقت را همراه تمام خانواده در مسجد می‌خوانیم و این امر تاثیر بسزایی در زندگی ما داشته است.
او از سبک زندگی‌اش می‌گوید و اظهار می‌کند: در تربیت فرزندانم همواره سعی کرده‌ام آنان در راه ائمه اطهار(ع) گام بردارند و سبک زندگی آنان را سرلوحه خود قرار دهند.
خادم مسجد آیت الله حائری بیرجند بیان کرد: محیط مسجد باعث می‌شود تا خانواده‌ام در پناه خدا باشند و تربیت مسجدی داشته باشند. وقتی فرزندم را در مسجد در حال نماز می‌بینم به درگاه خدا شکر می‌کنم.
کوچی ادامه داد: در هر هفته با بانوان خادم، نظافت مساجد و مراسم دعاخوانی و نذر صلوات را داریم و این امر در آرامش بانوان خادم بسیار تاثیرگذار است.

خادمی و یک دنیا علاقه

درویشی، یک خادم افتخاری مسجد نیز در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: قرائت قرآن کریم را از روز اول هفته از مسجد حائری آغاز می‌کنیم و در تمام مساجد دعاخوانی و غبارروبی مساجد را اجرا می‌کنیم.
وی افزود: مطمئناً خادمی یک شغل نیست. اگر عشق به مسجد و علاقه به نمازگزار و نماز نباشد نمی‌توان خدمت کرد.
این خادم افتخاری مسجد بیان کرد: عشق به صاحب خانه خداست که خدمت به مسجد را معنا می‌دهد و باعث می‌شود که خادم با همه کاستی‌های مالی کناربیاید و به خدمتش ادامه دهد.
درویشی اظهار کرد: خدمت کردن به مسجد لیاقت می‌خواهد که خدارو شکر این فرصت نصیب بنده هم شد و لیاقت خدمت پیدا کردم.
شکرگزاری از نعمت‌های خداوندی، مهم ترین شاخصه خادمان مسجد بود که می‌شد این قدردانی از خداوند را در کلامشان، در اعمالشان و در تمام زندگی شان دید، اصلی که بسیاری از ما به آن نیاز داریم.


زهرا حمیدی
انتهای پیام