صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: علی‌رغم فشارهای جدی استکبار، امنیت پایداری در کشور حاکم شده و در خاورمیانه بی‌نظیر و زبانزد عام و خاص است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه امروز، 14 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد شرایطی هستیم که علی‌رغم فشارهای جدی استکبار امنیت پایداری در کشور حاکم شده و در خاورمیانه بی‌نظیر است.
وی به مقایسه وضعیت دانشجویان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: امروز رسالت آموزش را به خوبی انجام داده‌‌ایم و توقع داریم دانشگاه به سمت دانشگاه اثرگذار حرکت کند بر این مبنا باید در مسیر پیدا کردن راه‌حل مناسب برای رفع معضلات دانشگاه باشیم.
اعلمی آل‌آقا تصریح کرد: در این راستا مسئولین بخش خصوصی و نهادهای دیگر که علاقه‌مند به توسعه هستند با دانشگاه تعامل داشته باشند.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: پژوهش‌محوری باید در رأس دانشگاه‌ها باشد و پژوهش‌های اثرگذار نیاز به حمایت دولت و مسئولین دارد اما هنوز این امر محقق نشده و هیچ تقاضایی به دانشگاه اعلام نشده است.
وی گفت: در شرایط کنونی کشور علی‌رغم حمایتی که نسبت به دانش‌بنیان شدن داریم اما در عمل برای تحقق آن هیج انفعالی از خود نشان نمی‌دهیم.
اعلمی آل‌آقا افزود: تنها 3 درصد بودجه کشور مربوط به دانشگاه‌های کشور است و این درحالی است که اگر قرار است درمان دردهای کشور اعم از اقتصادی، فنی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد باید بر پایه دانش استوار باشد.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان با گرامیداشت 16 آذر این روز را یادآور استکبارستیزی دانشگاهیان و دانشجویان دانست و گفت: یادآوری این روز بیان کننده وجود این روحیه در فضای دانشگاه است.
انتهای پیام