صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۱۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا تبیین شد؛

گروه بین‌الملل ــ مهدی عباسی، داور ایرانی مسابقات قرآن، که اخیراً رقابت‌های قرآنی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی را داوری کرد و اجرای قاریان هندی را از نزدیک دید، نظر خود را در این باره اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ مهدی عباسی، حافظ کل قرآن کریم و از چهره‌های موفق ورزشی در رشته کُشتی است. او در برخی برنامه‌های قرآنی رسانه ملی کشورمان به عنوان کارشناس حضور می‌یابد.

این داور ایرانی در نوزدهمین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم هند که امسال به مناسبت هفته وحدت در رایزنی فرهنگی ایران در دهلی برگزار شد، حضور یافت و از نزدیک شاهد تلاوت‌ها و اجراهای قاریان هندی بود.

از او نظرش را درباره این دوره از رقابت‌ها و اجرای قاریان و حافظان هندی جویا شدیم. وی که نخستین سفرش به هند را در این رویداد قرآنی تجربه کرد، در این باره گفت: این نخستین سفری بود که به هند داشتم و طی آن به داوری مسابقات قرآن پرداختم.

عباسی افزود: قاریان و حافظان هندی می‌توانند بهتر از آنچه در این مسابقات نشان دادند باشند. همچنین باید تدابیری برای نحوه برگزاری مسابقات و نظم حاکم بر آن اندیشید.

وی تأکید کرد: با تدابیر لازم،‌ کیفیت برگزاری مسابقات هند بهتر و زمینه ارتقای قاریان فراهم می‌شود؛ البته کیفیت فنی قاریان شرکت‌کننده در مسابقه قابل قبول بود و حافظان قرآن نیز از سطح نسبتاً مطلوبی برخوردار بودند.

عباسی ادامه داد: هرچند برخی قاریان هندی اصول و چارچوب قرائت قرآن را رعایت می‌کنند، اما هنوز با کیفیتی که یک قاری و حافظ باید داشته باشد، فاصله دارند و باید در این حوزه تلاش بیشتری کنند، به ویژه حوزه صوت و لحن جای کار بیشتری دارد.

وی در پایان بر ضرورت الگوبرداری قاریان هندی از الگوهای مناسب در تلاوت تأکید کرد و گفت: به نظر می‌آید که قاریان از الگوی مناسبی پیروی نمی‌کنند و هیچ یک از آنها چارچوب تلاوت اثرگذار را نمی‌دانند. به نظر من قاریان هندی برای دستیابی به سطح مطلوب باید بسیار بکوشند و با آن فاصله زیادی دارند.

انتهای پیام