صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۲۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹

گروه اجتماعی- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان، با اشاره به اینکه توسعه مراکز دانش‌بنیان و پژوهش‌های مؤثر می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای استان داشته باشد، گفت: این راه فرصتی برای ثروت‌آفرینی است که از طریق آن با هزینه‌های، کمی بهره‌های فراوانی نصیب جامعه می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان، در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کردستان در راستای آغاز هجدهمین مراسم هفته پژوهش در کشور، در محل پارک علم و فناوری استان راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه باهدف تشویق پژوهشگران، فناوران و نوآوران استان و به نوعی معرفی و تبیین آنان به قسمت‌های مختلف جامعه برپا شده است، افزود: تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، کاربردی شدن آن در جامعه، ارزش افزوده و خلق ثروت توسط این دستاوردها از جمله اهداف این نمایشگاه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان عنوان کرد: خوشبختانه استان کردستان در این زمینه راه خود را پیدا کرده است و طی چند سال اخیر پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری به درستی عمل کرده و امروز شاهد استقبال گسترده مردم استان از این نمایشگاه نسبت به گذشته هستیم که این نشان می‌دهد، مسیر را درست انتخاب کرده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای دانش بنیان و پژوهش‌های مؤثر می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای استان داشته باشد و زمینه فعالیت‌های دانش بنیان اقتصادی را برای کردستان فراهم کند ادامه داد: این راه فرصتی برای ثروت آفرینی است و با هزینه‌های کمی بهره‌های فراوانی نصیب جامعه می‌شود.
فیروزی، با قدردانی از پژوهشگران و فناوران استان که طی سال گذشته فعالیت داشته‌اند و امروز حاصل فعالیت‌های خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته‌اند، بیان کرد: فعالان اقتصادی، صاحبان ایده و همه کسانی که می‌توانند نتایج کار را به خلق ثروت و ارزش افزوده تبدیل کنند باید از این نمایشگاه بازدید کرده و از این این دستاوردها در عمل استفاده کنند.
وی اعلام کرد: اکثر شرکت‌ها و یا نهادهای فناور و پژوهشگر شرکت کننده در این نمایشگاه از دانشگاه‌های کردستان، علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، پیام نور و پارک علم و فناوری استان هستند، و تعلق گرفتن فضا و مکان در حد نیاز برای آن‌ها، اختصاص تسهیلاتی در زمینه صدور مجوز، کمک‌های جزئی مالی از جمله کارهایی است که برای این شرکت‌ها انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان یادآور شد: اگر چه این حمایت‌ها کافی نیست اما نوید بخش حمایت‌های بیشتری برای این شرکت‌ها است.
انتهای پیام