صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
فراهانی بیان کرد؛

گروه سلامت ــ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی برای ارتقای اخلاق پزشکی تأکید کرد.

محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای در حوزه پزشکی اظهار کرد: ما یک بحث اخلاق داریم که عام بوده و بر همه رفتار‌ها و در همه زمان‌هایی که زندگی می‌کنیم حاکم است؛ از سوی دیگر یک‌سری تعاریف نیز داریم که ویژه حرفه‌های خاص است، اما در چهارچوب کلی اخلاق جای می‌گیرد.
وی افزود: اخلاق پزشکی اگرچه برای جامعه پزشکی تعریف می‌شود، اما در اخلاق کلی جامعه محاط شده است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اگر ما موفق شویم که فرهنگ قرآنی را توسعه داده و انسان‌ها پیام‌های قرآنی را درک و آن را در رفتار خود متجلی کنند و در بین متدینین و افراد قرآنی تخریب و بداخلاقی نبینیم، اخلاق حرفه‌ای به ویژه اخلاق پزشکی نیز تصحیح می‌شود.
وی بیان کرد: در اخلاق پزشکی ما به دنبال مصادیق کار اخلاقی هستیم و اگر موضوع اخلاق به طور کلی در ذهن ما ملکه شده و متخلق به اخلاق شویم این حوزه هم خود به خود تقویت می‌شود.
فراهانی تأکید کرد: اخلاق مد نظر پیامبر(ص) و قرآن حاکم بر اخلاق حرفه‌ای است و در واقع اخلاق حرفه‌ای از جمله مصادیق یک حرفه در چارچوب کلی اخلاق است.
وی یادآور شد: اگر افراد اخلاقی تربیت شوند حتی اگر خارج از جامعه اسلامی باشند، قدرت تفکیک و رعایت باید‌ها و نباید‌های اخلاقی را دارند، بنابراین اگر مصادیق آن را در حرفه خود مشاهده کنند آن را تشخیص داده و رعایت می‌کنند.
انتهای پیام