وی با اشاره به ثبت ماهانه هفتهزار نظر در 12هزار و 300 وبلاگ حوزههای علمیه خواهران افزود: بر اساس آمار الکسا در میان سایتهای حوزه دین در ایران تنها حوزه نت و مجلات تخصصی نور که محتوایی هستند بالاتر از کوثربلاگ هستند.
وی با طرح این سؤال که با وجود شبکههای اجتماعی نقش وبلاگ در عرصه رسانهای چیست، گفت: از نظر تکنولوژی بسیاری از دانشگاههای بزرگ مطالب خود را از طریق سایت و وبلاگ عرضه میکنند و حتی شرکتهای معتبر کامپیوتری مانند گوگل و مایکروسافت از طریق وبلاگ مطالب خود را ارائه میکنند.
وی مزیت وبلاگ را حضور تعاملی فرهیختگان در آن دانست و با بیان اینکه میزان حضور کاربران در این سامانه از پنج دقیقه در سالهای گذشته به 16 دقیقه افزایش یافته است، افزود: در این فضا است کاربران توانایی نوشتن متن با چند صفحه محتوا را دارند.
طائیزاده با بیان اینکه وبلاگها منشأ تغذیه محتوای شبکههای اجتماعی هستند، ادامه داد: درکشور ما هم دو سرویس معروف بلاگفا و بلاگ رتبه 27 و 48 سایتهای کشور را دارند که نشاندهنده مراجعه فراوان به آنها است.
وی با اشاره به برخی از دستاوردهای طلاب در کوثربلاگ اضافه کرد: این سامانه در جشنواره رسانههای دیجیتال رتبه برتر کسب کرده است و در جشنوارههای رسانهای دیگر نیز رتبههای مناسبی به دست آورده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزههای علمیه خواهران با اشاره به میزان مراجعه به کوثربلاگ در مناسبتهای خاص، گفت: این سامانه در موضوعات مختلف فرهنگی مانند حجاب و تربیت فرزند محل مراجعه فراوانی بوده است که نشان میدهد میتواند محل مناسبی برای فعالیت تبلیغی باشد.
طائیزاده با اشاره به ویژگیهای نسخه جدید کوثربلاگ از کاربرپسندتر شدن سامانه و ایجاد امکاناتی برای اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی به عنوان مهمترین ویژگیهای این سامانه یاد کرد و گفت: امیدواریم با این امکانات سامانه کوثربلاگ ضریب نفوذ بیشتری در فضای فرهنگی داشته باشد.
وی ادامه داد: بر اساس سیاستهای مدیریت حوزههای علمیه خواهران در فاز بعد این سامانه تولید محتوا از سوی عموم مردم امکانپذیر خواهد شد.
انتهای پیام