صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

گروه فرهنگی - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جهت به سرانجام رسیدن طرح کارگروهی با حضور دانشگاه اراک، اداره کل فنی حرفه‌ای، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری استان، شهرداری و نماینده‌ای از استانداری و هیئت اندیشه‌ورز با مسئولیت آموزش و پرورش استان تشکیل شود. این کارگروه طی 2 تا 3 هفته آینده راهکارهای عملی و طرح مالی جهت راه‌اندازی اولین مرکز ارتباط مدارس و دانشگاه‌ را بررسی و ارائه کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید فرخی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، اول دی‌ماه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد بر ضرورت تشکیل خانه علم در استان تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم(راه‌اندازی مرکز ارتباط مدارس و دانشگاه) باید راهکارهای عملی بررسی شود.
فرخی در خصوص اجرای طرح راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط مدارس و دانشگاه اظهار کرد: اجرای طرح یاد شده منافات و تضادی با اقدامات آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری ندارد، علاوه بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این راستا می‌توان با محوریت ساماندهی طرح حمایت‌های لازم را اعمال کرد.
وی بر ضرورت تشکیل کارگروهی جهت اجرای طرح مذکور تأکید کرد و افزود: جهت به سرانجام رسیدن طرح کارگروهی با حضور دانشگاه اراک، اداره کل فنی حرفه‌ای، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری استان، شهرداری و نماینده‌ای از استانداری و هیئت اندیشه‌ورز با مسئولیت آموزش و پرورش استان تشکیل شود. این کارگروه طی 2 تا 3 هفته آینده راهکارهای عملی و طرح مالی جهت راه‌اندازی اولین مرکز ارتباط مدارس و دانشگاه‌ را بررسی و ارائه کند.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان نباید خیلی درگیر نتایج کار شد هرچند این مسئله نیز در جای خود اهمیت دارد، اضافه کرد: شاخصه مهم این مناظرات نوع بیان، موضوعات و دلایل و تبیین‌ آن‌ها از سوی دانشجویان است.
فرخی ادامه داد: در راستای حضور حداکثری تیم‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها در این مسابقات، باید اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد و دانشگاه‌ها نیز ظرف یک هفته آینده نمایندگان خود جهت برگزاری این مسابقات به دبیرخانه مسابقات(سازمان دانشجویان جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی) معرفی کنند.
به گزارش ایکنا؛ غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در ادامه نشست به اهم رویدادهای دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های استان، برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی و مناظرات دانشجویی به مناسبت روز دانشجو از جمله برنامه‌های دانشگاه‌های استان در روز دانشجو بود.
وی از برگزاری 24اُمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانشجویان استان خبرداد و افزود: برگزاری مراسم روز پژوهش در استان، آغاز تدوین فاز دهم اطلس جامع نظام آموزش عالی استان، تشکیل کارگروه سیاسی، اجتماعی و رسانه در مقابله با تحریم‌ها، افتتاح مرکز ارتقای شایستگی‌های مهارتی در دانشگاه‌های اراک، راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره اجتماعی در جهاد‌دانشگاهی استان، کسب رتبه اول دفتر کارآفرینی مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی اراک، نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی در واحدهای علمی کاربردی استان و معرفی رئیس جدید جهاد‌دانشگاهی استان از جمله برنامه‌های برگزار شده در دانشگاه‌های استان است.
فتح‌آبادی ادامه داد: برگزاری همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 14 و 15 اسفندماه در دانشگاه پیام نور اراک برگزار می‌شود که علاقمندان تا اول بهمن سال 97 فرصت ارسال مقالات دارند. امضای تفاهم‌نامه دانشگاه تفرش و اتاق بازرگانی استان، کسب عنوان نخست تیم دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و همایش سلامت از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
انتهای پیام