صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۵۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
محرومیت‌زدایی در مناطق «ویژه اجتماعی»‌/۴

گروه اجتماعی ـ مدیر‌کل کمیته امداد استان مازندران درباره اشتغال‌زایی در مناطق آسیب‌خیز، گفت: این نهاد برای مددجویانی که امکان اجرای طرح درآمدزایی دارند در همه ابعاد از آموزش، انگیزش، مهارت‌آموزی، پرداخت تسهیلات و چهار سال نظارت، خدمات ارائه می‌کند.


رضا نوروزی، مدیرکل کمیته امداد استان مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، درباره آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق آسیب‌خیز، گفت: ریشه آسیب‌های اجتماعی به فرهنگ مربوط می‌شود که اغلب با تظاهرات اجتماعی و اقتصادی همراه است و تا زمانی که نتوانیم ریشه مسئله را بیابیم نمی‌توانیم آن مشکل را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌هایی که موضوعات فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنند باید زمینه جامعه را برای کاهش آسیب اجتماعی مهیا کنند، افزود: این نهاد به گروهی از افراد جامعه که دچار فقر اقتصادی هستند، خدمت می‌کند‌ و چنانچه برخی افزاد به خاطر حوادث طبیعی، غیرطبیعی، سوءمدیریتی، تنبلی، نداشتن عقل معاش، نداشتن دانش کسب و کار و ... دچار مضیقه مالی شده باشند شناسایی و برای حل مشکل آن‌ها نیز اقدام می‌کند.
وی با تأکید بر همکاری سازمان‌ها در حل آسیب اجتماعی گفت: به یقین در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی اگر سازمان‌های دیگر که متولی فرهنگ در جامعه هستند کمک نکنند، کمیته امداد به تنهایی موفق به رفع این مشکلات نخواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: محله‌ای که مسجد ندارد یک محله آسیب‌زا محسوب می‌شود؛ جرا که آنان از برکات نماز جماعت و مراسم اعتقادی و دینی، دعا، ذکر و آموزش‌های سبک زندگی بی‌بهره خواهند بود.
وی افزود: وجود فیزیکی و معنوی مسجد برکات زیادی برای مردم آن محله دارد و ما باید به این دستور خداوند که مساجد را تعمیر کنید توجه ویژه داشته باشیم و این تعبیر علاوه بر فیزیک مسجد بیشتر به محتوای مسجد اشاره دارد.
نوروزی گفت: مسجد می‌تواند محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی یک محل باشد اگر بخواهیم آسیب را کاهش دهیم باید به معارف قرآنی و دینی با محوریت مسجد برگردیم.
مدیرکل کمیته امداد استان درباره اشتغال‌زایی در مناطق آسیب‌خیز، گفت: اشتغال‌زایی به نوعی کار فرهنگی است و این نهاد برای مددجویانی که امکان اجرای طرح درآمدزایی دارند در همه ابعاد از آموزش، انگیزش، مهارت‌آموزی، پرداخت تسهیلات و چهار سال نظارت خدمات ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شد، افزود: این کار به یقین نوعی کار فرهنگی است.
نوروزی با اشاره به نقش هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش فقر، اظهار کرد: کمیته امداد همچنین برای افرادی که فقیر و در محله‌های آسیب‌زا هستند، در زمینه پرداخت تسهیلات در حد توان کمک کار بوده است.

لینک خبر قبلی را اینجا کلیک کنید
انتهای پیام