صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۰۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه این نهاد کمک‌های خیران را در کوتاه‌ترین زمان و به طور مستقیم به دست نیازمندان می‌رساند، گفت: مردم کردستان در ۹ ماهه گذشته یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در قالب صدقه به نیازمندان کمک کردند.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: لذت کمک کردن در این است که مستقیم به دست نیازمندان برسد، بنابراین تمام تلاش کمیته امداد این است که کمک های نقدی و غیر نقدی خیران را در کوتاه ترین زمان و مستقیم به نیازمندان تحویل دهد.
وی با اشاره به صدقات مردم کردستان در طول سال جاری افزود: : مردم کردستان در 9 ماهه گذشته یک میلیارد و 680 میلیون تومان در قابل صدقه به نیازمندان کمک کردند.
شیخی زاده بیان کرد: از این کمک های مردمی 57 درصد در بخش حمایت و سلامت، 12 درصد در بخش کمک های مردمی، 21 درصد در بخش مسکن و 10 درصد در بخش تعامل با خیریه ها هزینه شده است.
وی میزان هزینه کرد بخش سلامت را 956 میلیون تومان دانست و اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای کمک به درمان و بهداشت مددجویان، ارائه خدمات بیمه سالمندان، پرداخت وام های ضروری به نیازمندان، کمک به تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند و تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اعلام کرد: درصد کمک های مردمی در حوزه های زکات، صدقات، اکرام ایتام و هر نوع کمک خیران برای نیازمندان این استان و همان محل مد نظر خیران هزینه می‌شود.
وی بیان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی، اعتمادسازی نیازمند شفاف‌سازی در عملکرد و خدمت صادقانه است که در این صورت جذب کمک برای نیازمندان و در نهایت رفع مشکلات این قشر از جامعه فراهم خواهد شد.
شیخی‌زاده با بیان اینکه برای سومین سال متوالی جشن درخت آرزو ها در سنندج برگزار می شود، گفت: این جشن با هدف جمع آوری کمک و برآورده کردن آرزوها و نیازهای کودکان یتیم و نیازمند با مشارکت خیران برگزار می شود.
وی یادآور شد: مشارکت مردم نوع دوست استان کردستان در کارهای خیر و کمک به نیازمندان قابل تقدیر است و امیدواریم با مشارکت تمامی اقشار مختلف جامعه به رفع فقر و نیازمندی این استان کمک شود.
انتهای پیام