صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۲۶۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
در دهه فجر؛

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان دهه مبارک فجر را فرصتی برای تبیین ارزش‌ها و دفاع از دستاورد‌های انقلاب دانست و گفت: طرح نهضت تکریم ۳۰۰۰ خانواده معظم شهدا در ایام دهه فجر انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، علی‌ کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان 29 دی‌ماه در دومین جلسه اجرایی کارگروه ایثارگران بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید در برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از نوآوری و ابتکار بیشتری بهره برد.
وی در تشریح اهداف بنیاد شهید در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌ها و دفاع از دستاوردها و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در راستای کیفی‌سازی برنامه‌های دهه فجر در بنیاد شهید برگزار شده است، تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 40 عنوان برنامه در بنیاد شهید برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت تکریم 3 هزار خانواده معظم شهدا، دیدار با آزادگان و پیشگامان انقلاب، پایش سلامت جانبازان بالای 40 درصد، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری عصر شعر تحت عنوان «چله فاتحان» با حضور مداحان و شعرای آئینی، برگزاری یادواره شهدا در هر شهرستان، شهر و بخش از جمله برنامه‌های شاخص در این ایام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان زمان شروع اکثر ویژه برنامه‌های دهه فجر را از 12 بهمن تا 22 اسفند اعلام کرد و گفت: اجرای تمام برنامه‌ها به برکت وجود امنیت و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، چراکه فرهنگ ایثار و شهادت در همه عرصه‌ها نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه جهاد بدون ایثار و شهادت محقق نخواهد شد، تصریح کرد: ایثار و شهادت یکی از بزرگترین و دیرینه‌ترین مفاهیم ارزشی به شمار می‌رود که بار کهنه‌گی به خود نگرفته و موجب تحکیم و تقویت انسجام در جامعه می‌شود.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کرد، خاطرنشان کرد: ایثار اجتماعی یکی از موضوعاتی است که در امتداد راه شهدا قرار داشته و پرداختن به این موضوع و فرهنگ‌سازی آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه ایثار اجتماعی باید از خانه ترویج پیدا کند، افزود: نخبگان ایثارگر و مؤسسات خیریه فعال در استان پرچم‌دار این نهضت به شمار می‌روند و باید در جامعه از طریق روش‌های مختلف به همگان معرفی شوند.
انتهای پیام