صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۳۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

گروه فرهنگی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام از برگزاری ۱۵ عنوان برنامه فرهنگی ـ مذهبی در سطح کانون‌های مساجد این اتسان در مناطق شهری و روستایی در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: همایش استانی سیره فاطمی در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: برنامه‌های ایام فاطمیه اول و دوم در همه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مسجد استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ٢٩٥ کانون فرهنگی ـ هنری در سطح مساجد استان فعالیت دارند، افزود: توزیع بروشورهای زندگی‌نامه حضرت فاطمه زهرا(س)، حضور روحانیون در سطح مساجد و سخنرانی در راستای تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) بین اعضای کانون‌های مساجد به‌ویژه خواهران، برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواری ایام فاطمیه از برنامه‌های این ایام در سطح کانون‌های مساجد است.
چراغی‌پور اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد روستایی و شهری، اجرای طرح تلاوت نور و قرائت یک صفحه از قرآن کریم در ایام فاطمیه و اهدای ثواب آن به روح حضرت فاطمه زهرا(س) برگزاری همایش استانی سیره فاطمی در مجتمع کوثر شهر ایلام و برگزاری سفره‌های صلوات و اهدای ثواب آن به روح حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام به شمار می‌رود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه برگزاری همایش سیره فاطمی یکی از برنامه‌های اصلی این ایام با حضور اعضای کانون‌های مساجد است، افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها، ترویج فرهنگ فاطمی، آشنایی جوانان و نوجوانان عضو کانون با سیره اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ اسلام است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س)، ولایت‌پذیری و همراه ولایت بودن است، اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای ضروری جامعه ترویج سبک زندگی فاطمی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بانوان و تبیین و نهادینه شدن این فرهنگ در سطح جامعه است.
چراغی‌پور اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بزرگ‌ترین ظرفیت را در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و به‌ویژه سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به‌‌عنوان یکی از بهترین الگوهای زندگی دارند و در این راستا نیز برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح کانون‌ها برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.
انتهای پیام