صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۶۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
رضا میرکریمی بیان کرد:

گروه هنر ــ کارگردان فیلم «قصر شیرین» گفت: پرداختن به موضوع خانواده با توجه به نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد یکی از الزامات سینمای ایران است.

به گزارش ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «قصر شیرین» در حاشیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی، کارگردان و تهیه کننده، حامد بهداد، ژیلا شاهی، آزاده نوبهار، اکبر آیین، بازیگران، محسن قرائی و محمد داوودی نویسندگان فیلم دقایقی پیش در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه میرکریمی اظهار کرد: قصر شیرین نهمین فیلم من در مقام کارگردان است؛ موضوع فیلم را پیش‌تر نشیده بودم، اما دوست داشتم چنین قصه‌ای را بسازم، البته در ۵ سال گذشته چندبار تصمیم به ساخت چنین قصه‌ای داشتم که در نهایت موفق به تولید آن شدم.
وی افزود: فیلم‌های من پایان مشخصی دارند، اما سعی می‌کنم پایان داستانم کلیشه نباشد و پایان‌بندی را فدای برداشت‌های کلیشه‌ای نمی‌کنم. درباره بازیگران فیلم هم باید بگویم که حامد بهداد انتخاب اولم نبود. با فرد دیگری به توافق رسیده بودم، اما مسائلی رخ داد که منجر به حضور بهداد در فیلم شد. برای همین خدا را شاکرم چنین اتفاقی رخ داد تا بتوانیم این اثر را با حضور او به سرانجام برسانیم.
میرکریمی ادامه داد: موضوع این فیلم خانواده است؛ بحثی که امروز در جامعه به شدت نیازمند توجه است، به همین جهت سعی کردم خانواده را در فیلم به گونه‌ای تصویر کنم که در نهایت برداشتی مثبت از آن استنباط شود.
وی افزود: نقش حامد بهداد لایه لایه بود و نیاز بود یک بازیگر حرفه‌ای آن را مرحله به مرحله ایفا کند، این اتفاق به واسطه حامد بهداد به خوبی رخ داد. بازیگران کودک فیلم هم که پیش‌تر در سریال «بچه مهندس» حضور داشتند به شخصه مرا شگفت زده کردند، چون بسیار حرفه‌ای رفتار می‌کردند.
حامد بهداد، درباره لهجه‌اش در فیلم گفت: لهجه با گویش متفاوت است، کارگردان فیلم از من خواست که لهجه ترکی داشته باشیم، زیرا گویش ترکی در کشورمان متفاوت است.
قرائی فیلمنامه نویس فیلم هم گفت: ما در فیلم نمی‌خواستیم سریع قصه را تعریف کنیم به همین جهت زمان لازم داشتیم تا به تماشاگر اطلاعات بدهیم، شاید عده‌ای از نیمه دوم فیلم با آن ارتباط بهتری برقرار کنند.

انتهای پیام