صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۹۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

گروه ادب ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی وزیر با صدور پیامی درگذشت استاد محمدجواد صاحبی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی آمده است:

«خبر درگذشت فرهیخته وارسته مرحوم محمدجواد صاحبی موجب تألم و تأسف شد. آزاداندیشی در عین دین باوری و دین مداری از مهم ترین مؤلفه‌های شخصیتی مرحوم صاحبی بود.

تلاش‌های ستودنی وی در حوزه‌های اندیشه، فرهنگ دینی و رسانه در دهه‌های متوالی کارنامه درخشانی از زندگانی پربرکت او بر جای نهاده است. ضمن عرض تسلیت فقدان ایشان به جامعه علمی و دینی کشور و خانواده آن مرحوم از خداوند متعال برای او علو درجات و همنشینی با اولیای دین در جوار رحمت الهی و صبر و شکیبایی بازماندگان محترم را خواستارم.»

براساس این گزارش؛ در متن پیام تسلیت محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد آمده است: «خبر درگذشت استاد محمدجواد صاحبی، رئیس هیئت‌مدیره و شورای علمی دین‌پژوهان کشور و از محققان حوزه تاریخ و دین، جامعه علمی و دینی کشور را در سوگ نشاند. وی عمری را در محضر مقام معظم رهبری و بزرگانی، چون آیت‌الله محمدابراهیم جناتی، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی، استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی، آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی، آیت‌الله محمدهادی معرفت و دیگران بهره برد.

شناخت‌نامه قرآن، شناخت‌نامه تفاسیر، دین‌پژوهی در جهان معاصر، سفر به هفت وادی عشق، احیای ارزش‌ها در عاشورا و تفسیر تاریخ سرخ از جمله پژوهش‌های وی است که در خاطره پژوهشگران و محققان خواهد ماند و جامعه علمی کشور از آن‌ها بهره‌ها خواهد برد.

برای این فرهیخته متواضع و پر تلاش، که عمر خود را صرف تعالی دین و ارزش‌های دینی و علمی ساخت، از خداوند متعال علو درجات و غفران الهی و برای خانواده بزرگوار ایشان ضمن عرض تسلیت و تعزیت، شکیبایی و سعادت خواستارم.»

یادآور می‌شود، محمدجواد صاحبی، شب گذشته در سن 64 سالگی درار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام