صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

گروه سیاسی ــ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز بسیاری از جوانان به فهم ظاهر قرآن و دشواری تفسیرهای موجود از یک‌سو و مکفی نبودن ترجمه‌های قرآن برای پاسخ به این نیاز گفت: به همین دلیل همواره دغدغه انجام چنین کاری را داشتم تا برای جوانان تفسیری از قرآن ارائه کنم که روان، ساده، کوتاه و در حوصله خوانندگان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره ویژگی‌های «تفسیر آفتاب» و دغدغه خود برای نگارش این اثر گفت: در دوره‌ای که در دانشکده هنر تدریس می‌کردم، بسیاری از دانشجویان می‌گفتند که ظاهر قرآن را متوجه نمی‌شویم، زیرا ربط آیات به یکدیگر را نمی‌دانیم و منظور بسیاری از آیات دشوار به نظر می‌رسد و آن را درک نمی‌کنیم و نه حوصله و توان مطالعه تفاسیر طولانی را داریم و نه ترجمه‌های موجود کفایت می‌کند. به همین خاطر همواره دغدغه انجام چنین کاری را داشتم تا برای جوانان تفسیری از قرآن را ارائه دهم که روان، ساده، کوتاه و در حوصله خوانندگان باشد.

وی افزود: خوشبختانه خداوند لطف کرد و به خاطر برخی حوادثی که پیش آمد، 4 سال شب و روز تلاش وقت گذاشتم و این کتاب را نوشتم تا چاپ و منتشر شود و امروز در خدمت کسانی قرار بگیرد که به دنبال فهم ظاهری قرآن هستند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره بازخوردهای این اثر و پیشنهادها و انتقادهایی که دریافت کرده، تصریح کرد: یکی دو مورد ترجمه غیردقیق بود که به من تذکر داده شد و ایراد درستی هم بود و در چاپ جدید، که به زودی منتشر می‌شود، اصلاح شده است و غیر از این دیگر چیزی نشنیدم.

حسینیان یادآور شد: موردی که به من منتقل شد این بود که این اثر فهم قرآن را بسیار روان و ساده کرده است و بسیاری از خانواده‌ها در منازلشان این تفسیر را خانوادگی مطالعه می‌کنند. به همین خاطر تلاش کردم در بازخوانی مجدد «تفسیر آفتاب» ساده‌تر بنویسم و عبارات غامض و پیچیده‌ای را که در چاپ اول وجود داشت روان‌تر کنم تا برای خوانندگان قابل‌فهم‌تر و آسان‌تر باشد.‌

انتهای پیام