صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خراسان شمالی گفت: با توجه به شرکت دو هزار و ۷۰۰ نفر از استان در مسابقات سراسری قرآن، آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: این مسابقات در هشت رشته حفظ جزء ۳۰، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و کل قرآن برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان رشته معارف نیز در رشته‌های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.
صالحی‌نیا از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف را سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند در چهار رشته این مسابقات شرکت کند، گفت: آزمون الکترونیکی این مسابقات اول و دوم اسفندماه، آزمون کتبی نهم اسفندماه و آزمون شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.
صالحی نیا یادآور شد: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی بالای ۷۰ و نمره شفاهی بالای ۷۵ بگیرند گواهینامه صادر شده و کسانی که امتیاز بالای ۹۰ گرفته باشند تقدیرنامه دریافت می‌کنند.
انتهای پیام