صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سومین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم و نهج‌البلاغه با عنوان رهپویان ولایت هم‌زمان در ۱۲ شهرستان استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عیسی زارعی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان، عصر روز گذشته، ۲۹ بهمن‌ماه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم و نهج‌البلاغه با عنوان «رهپویان ولایت» اظهار کرد: این دوره از مسابقات با شرکت ۲۶۷ هزار نفر از دانش‌آموزان متشکل از ۵۳۹ ‌‌پسر و ۷۲۸ دختر به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در پنج رشته به رقابت پرداختند، تصریح کرد: این شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، مفاهیم(سوره یاسین) و نهج‌البلاغه(نامه ۳۱ و حکمت ۱ الی ۲۰) و در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

زارعی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و همچنین درک مفاهیم این کتاب الهی در سنین نوجوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهدای لوح سپاس به نفرات اول تا سوم هر رشته خاطرنشان کرد: نفرات برتر به مرحله استانی مسابقات که در اوایل سال آینده برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.