صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

کانون خبرنگاران نبأ ــ روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این آستان خبر داد و مهلت پایان ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در این مراسم را منوط به تکمیل ظرفیت ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام‌البیض و هم‌زمان با روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۹ اسفند ۹۷ لغایت ۲ فرودین ۹۸) به مدت سه روز در سراسر کشور برگزار خواهد شد و معتکفین به مدت سه روز در مساجد به روزه‌داری و مناجات‌خوانی می‌پردازند.

در همین راستا، روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این آستان خبر داد و مهلت پایان ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در این مراسم را منوط به تکمیل ظرفیت (۳۰۰ نفر) اعلام کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که با توجه به اینکه ثبت‌ نام متقاضیان صرفاً به‌صورت اینترنتی صورت می‌پذیرد، قرعه‌کشی انجام نخواهد شد.

متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند جهت ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام به نشانی www.abdulazim.com مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۵۱۲۲۵۵۱۲ و ۵۱۲۲۵۵۱۳ تماس حاصل کنند.

 برخی نکات درباره ثبت‌نام در مراسم اعتکاف:
- این اعتکاف ویژه برادران است.

- متولدین قبل از ۱۳۸۰/۱۲/۲۹، مجاز به ثبت‌ نام نیستند

- از آنجا که شرط معتکف شدن، برخورداری از شرایط لازم برای روزه گرفتن است، لذا افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند(اعم از مسافرین و بیماران)، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

- واریز مبلغ ۸۰ هزار تومان بابت بخشی از هزینه غذای مراسم اعتکاف صورت می‌گیرد و پس از قطعی شدن ثبت‌ نام، غیر قابل استرداد است.

- توزیع کارت ورود به مسجد در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ ساعت ۲۲ در صحن مصلی - جنب موزه - سالن اندیشه جوان، انجام و بلافاصله اسکان نیز با ارائه کارت در همان شب صورت خواهد گرفت.

- به‌منظور رفاه حال عزيزان معتکف، غذای سحر و افطار و همچنين نيازهای ضروری و مصرفی ديگر در حدّ امکان فراهم است.

- در صورت عدم مراجعه به‌موقع به محل اعتکاف، مسئولین اجرایی، مجاز هستند پس از ساعت ۲۴ (۱۳۹۷/۱۲/۲۸)، از لیست معتکفین حذف کنند.

لازم به ذکر است، این مراسم معنوی همه ساله همزمان با ایام البیض ماه رجب المرجب در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام با برنامه‌های متنوع مذهبی و با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام برگزار می‌شود.

زهرا نوریان

انتهای پیام