صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
با موافقت نمایندگان مجلس؛

گروه سلامت ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور با مکلف شدن کلیه صاحبان حِرَف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی موافقت کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز چهارشنبه، یکم اسفندماه، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی یک تبصره 6 ماده واحده این لایحه آمده است؛ کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران، سازمان دامپزشکی و یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می شود، مکلفند در چهارچوب آیین­نامه تبصره(2) ماده(169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 4/12/1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال 1398 از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

10 درصد حق‌الزحمه یاحق‌العمل پزشکی پزشکان به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر می‌شود
نمایندگان مردم در خانه ملت همچنین در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور با بند الحاقی (2) تبصره (6) ماده واحده این لایحه با 146 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر با کسر ۱۰ درصدی حق الزحمه پزشکان کلیه مراکز درمانی به عنوان علی الحساب مالیات موافقت کردند.

در بند الحاقی (2) تبصره (6) آمده است: کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ده درصد(10%) از حق‌الزحمه یاحق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از صدور صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بازیافت پسماند رفع اثرات مخرب بر محیط زیست
نمایندگان همچنین با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض کالاهای منجر به تولید پسماند برای بازیافت و رفع اثرات مخرب محیط زیست موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند ط تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند که به موجب آن در سال 1398 درآمدهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مربوط به خدمات زمین‌شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی موضوع ردیف‌های 140105، 140108 و 140203 جدول شماره (5)، اختصاصی تلقی می شود و پس از ابلاغ تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه‌کرد است و در صورت تصویب ردیف هزینه‌ای این بند سقف 10 هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار می گیرد.

انتهای پیام