صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
رئیس سابق پلیس آگاهی ناجا بیان کرد:

گروه جامعه ــ رئیس سابق پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اگر به اصل امر به معروف و نهی از منکر خوب بپردازیم و موفق عمل کنیم، می‌توانیم مقابل بسیاری از پرونده‌های تخلف را بگیریم، اظهار کرد: جرم از جایی شروع می‌شود که ما فرهنگ اصیل اسلامی را رعایت نکرده‌ایم و به تجربه ثابت شده تبیین مبانی دینی و قرآنی در این فضا می‌تواند منجر به کاهش جرم و ایجاد یک جامعه عاری از خشونت موثر باشد.

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس سابق پلیس آگاهی ناجا، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به ضرورت پرداختن و تبیین فرهنگ دینی و قرآنی برای کاهش جرایم در جامعه، گفت: اساس کار پلیس، بحث سالم‌سازی جامعه است و در این حوزه بحث امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات باید باشد.

وی با بیان اینکه اگر به اصل امر به معروف و نهی از منکر خوب بپردازیم و موفق عمل کنیم، می‌توانیم مقابل بسیاری از پرونده‌های تخلفی که امروز در کشور وجود دارند را بگیریم، اظهار کرد: آنچه که به تجربه ثابت شده است، این است که حوزه‌های دینی، مذهبی و روحانیون اگر در این فضای مقابله و مبارزه با جرم و آسیب‌شناسی جرایم وارد شوند و علوم دینی و قرآنی را نشر بدهند می‌توانیم یک جامعه عاری از خشونت را داشته باشیم.

رئیس سابق پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر ضرورت تبلیغ مبانی دینی و قرآنی به مجرمین در فضا‌های تنبیهی، گفت: به تجربه ثابت شده است که خیلی از جوانان و نوجوانانی که در این فضا‌های تنبیهی قرار می‌گیرند، بعد از حضور احساس پشیمانی می‌کنند و اینجا دقیقا جایی است که می‌توان با آن‌ها صحبت کرد، تذکر داد و آسیب‌ها را درس داد. این یک موضوع عینی است که فرد خودش را می‌بیند و می‌توانیم به صورت فردی با آن‌ها صحبت کنیم و آن‌ها را متوجه این کنیم که رعایت و پرداختن به مبانی دینی و قرآنی، اخلاق و فرهنگ دینی می‌تواند بازدارنده جرم باشد.

مقیمی اظهار کرد: خیلی از اوقات انگیزه‌های شروع یک جرم از یک بی‌اخلاقی و بی‌دینی است و جرم از جایی شروع می‌شود که ما فرهنگ اصیل اسلامی را رعایت نکرده‌ایم. در خیلی از مواقع گرسنگی و فقر جرم ایجاد نمی‌کند و افراد بسیاری را می‌شناسیم که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، ولی مجرم نیستند و این اشتباه است که ما بخواهیم همه چیز را بر اساس اقتصاد تعریف کنیم و لذا باید بر روی فرهنگ دینی مردم کار کنیم و در این فضا بیشتر با مردم فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام