صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
در گفت‌وگوی ایکنا با شرکت‌کنندگان خوزستانی مطرح شد؛

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در پی برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در خوزستان همزمان با سراسر کشور، شرکت‌کنندگان نظراتی همچون ورود آموزش و پرورش به عرصه اطلاع‌رسانی از طریق مدارس و تسلط بیشتر بر اجرای آزمون از سوی مسئولان بیان کردند.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همچون سایر نقاط کشور در استان خوزستان و اهواز برگزار شد. آزمون امسال با شرکت بیش از 7 هزار داوطلب در سنین مختلف همراه بود.

در محل برگزاری آزمون آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله حیدری، امام جمعه موقت اهواز و علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان حضور یافتند.

نکته مثبت آزمون این بود که از هر سن و سالی در میان شرکت‌کنندگان مشاهده می‌شد؛ از دختران دانش‌آموز تا خانمها و آقایان مسن.

در گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با برخی از شرکت‌کنندگان تعدادی از آنها از برگزاری آزمون کاملاً راضی بودند و نظم و مکان را خوب توصیف کردند اما برخی هم گلایه‌هایی همچون اطلاع‌رسانی ضعیف و عدم صدور کارت ورود به جلسه و بی‌نظمی را داشتند.

نظرات برخی از شرکت‌کنندگان آزمون حفظ  و مفاهیم را در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در متن زیر آمده است. 

مائده 15 ساله می‌گوید: خودم از قبل می‌دانستم که آزمون برگزار می‌شود و مدرسه‌ اطلاع رسانی نکرد. سال دوم است که در آزمون شرکت می‌کنم. نزدیک به چهار جزء از قرآن را در یک سال حفظ کردم و الان هم در رشته حفظ شرکت کرده‌ام.

مشکلات اطلاع‌رسانی نامناسب‌‌
خانم جوان 30 ساله‌ای که از طریق مؤسسه‌ قرآن در مسابقات شرکت کرده است، گفت: آزمون خوب بود اما اطلاع‌رسانی درستی برای آن نمی‌شود من اگر در مؤسسه نبودم متوجه آزمون نمی‌شدم. این شیوه اطلاع‌رسانی برای افرادی که بخواهد خودشان را محک بزند اصلاً خوب نیست. باید در مدارس اعلام کنند مثلا ًخواهر من محصل است اما از این آزمون خبر نداشت.

در حین برگزاری آزمون تعدادی از خانمهای شرکت‌کننده معترض بودند چراکه ماجرا از این قرار بود که صندلی با شماره‌ای که روی کارتشان ثبت شده بود وجود نداشت!

یکی از این خانمهای شرکت‌کننده به خبرنگار ایکنا گفت: اینها کار اجرایی بلد نیستند که اگر بلد بودند فقط تا صندلی شماره 808 آماده نمی‌کردند و ما الان بی صندلی و جا بمانیم. بعضی‌ها هم هستند که اصلاً کارت برایشان صادر نشده است.

حسن سیلاوی که 13 ساله و کلاس هشتم است می‌گوید: حافظ 5 جزء قرآن هستم و برای چهارمین بار در آزمون شرکت کردم. الان هم با عمه‌هایم آمدم آنها هم آزمون دارند. از 4 سالگی کلاس قرآن می‌رفتم و می‌خواهم حافظ کل قرآن شوم.

اطلاع‌رسانی در فضای مجازی
حسن 20 ساله است که از طریق استادش با آزمون آشنا شد و حافظ کل است. او گفت: اطلاع‌رسانی در سطح شهر برای برگزاری آزمون متوسط بود و زیاد خوب نبود. دوست حسن هم که 17 ساله است از طریق مؤسسه قرآنی که در آن آموزش می‌بیند از برگزاری آزمون مطلع شد؛ گفت: در رشته حفظ شرکت کردم الان 3 جزء قرآن را حفظ دارم. من از اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و بنرهای سطح شهر راضی بودم.

خانم خادم آل‌محمد 61 ساله است و برای دومین‌بار در آزمون شرکت کرده است؛ وی درباره خودش گفت: خودجوش حفظ قرآن را شروع کردم یعنی با ترتیل شهریار پرهیزکار و با تکرار زیاد قرآن را حفظ کردم. 8 سال است که حفظ کار می‌کنم و از طریق همان جلسه قرآن خودمان که در مسجد منطقه کوروش اهواز برگزار می‌شود متوجه برگزاری آزمون شدم.

زهرا سبزیان با دوستش مائده در آزمون شرکت کرده است؛ او می‌گوید: بار چهارم است که در آزمون شرکت می‌کنم اما برای اولین بار در رشته جزء 30 شرکت کردم. آزمون نسبت به سال گذشته بهتر بود اما مفاهیمش برای من سخت بود چون من کم کاری کردم.

انتهای پیام