صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شده است؛

گروه جامعه ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران از ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 685 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد تهران، حسین فتح‌آبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران از ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 685 فرصت شغلی با اعتبار 32 میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر اشتغال زنان سرپرست خانوار برای مردان نیز فرصت‌های شغلی ایجاده شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 361 نفر از مردان نیز مشغول به کار شده‌اند.

وی به جمع فرصت‌های شغلی ایجاد شده اشاره و بیان کرد: در مجموع طی 11 ماهه گذشته چهار هزار و 46 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ایجاد شده است که هزار و 43 نفر از آنها از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاده شده برای روستائیان گفت: 160 نفر از مددجویان ساکن در روستاها نیز مشغول به کار شده‌اند.

فتح‌آبادی منابع اعتبارات طرح‌های اشتغال را بانک‌های عامل، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد و افزود: برای ایجاد فرصت‌های شغلی ذکر شده 56 میلیارد تومان اختصاص یافته است که 36 میلیارد تومان از منابع بانک‌های عامل 18 میلیارد تومان از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و دو میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال در بخش‌های خودکفایی، توان‌افزایی، کاریابی و کارانگیزی اجرا می‌شود، افزود: از طرح‌های اجرا شده در استان تهران دو هزار و 581 طرح خودکفایی،251 طرح توان‌افزایی، 160طرح کارانگیزی و هزار و 54 طرح کاریابی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران یادآور شد: درسال ۹۶ با اجرای طرح‌های خودکفایی، توان‌افزایی، کارانگیزی و کاریابی هزار و 181 خانوار به مرحله خودکفایی رسیدند.

فتح‌آبادی مهمترین شرط دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد را بیکاری فرد، نداشتن سرمایه لازم و تأیید شخص متقاضی توسط حوزه مددکاری برشمرد وادامه داد: متقاضی دریافت خدمات و تسهیلات اشتغال باید از سلامت جسمی و روانی برای انجام شغل پیشنهادی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن منع قانونی نظام‌وظیفه و همچنین داشتن توان و انگیزه لازم از دیگر شروط استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان تهران است.

انتهای پیام