صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۴۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

گروه اجتماعی ــ رئیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور گفت: برنامه‌های سند تحول بنیادین، زمینه رشد جریان‌های فکری جامعه را فراهم می‌کند و در راستای نظام ‌تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، داوود بهرام‌سری، رئیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور، امروز، ۱۱ اسفندماه در جمع معلمان اظهار کرد: کلید سعادت جامعه تربیت است و ریشه تمام مشکلات جامعه نیز از همین مسئله نشئت می‌گیرد.
وی افزود: هر جایی که تباهی و فساد وجود دارد قطعا منشأ آن انسان‌هایی است که تربیت صحیح نشدند و پا به عرصه جامعه گذاشتند.
بهرام‌سری عنوان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که متولی اصلی تربیت، مدرسه است، اما این مسئله یک فکر اشتباه است که در جامعه ریشه دوانیده است.
رئیس مدارس علوم و معارف صدرای کشور با بیان اینکه تربیت و شکوفا شدن آن کار فردی نیست، تصریح کرد: مدیر مدرسه‌محور اصلی است، اما خانواده‌ها نیز نقش اساسی در این زمینه تربیت فرزندان دارند که باید هردو نهاد همدل و همراه باشند.

تربیت نیازمند برنامه‌ریزی است
وی با بیان اینکه تربیت نیازمند برنامه‌ریزی است، افزود: هر تربیتی اگر بدون برنامه‌ریزی پایه‌گذاری شود بنیان جامعه به هم می‌ریزد و تباهی به‌وجود می‌آید.
بهرام‌سری در ادامه سخنانش با بیان اینکه میانبر‌هایی در منابع دینی ما وجود دارد که راه را برای سعادت انسان‌ها هموارتر می‌کند، تصریح کرد:عدالت، زیباترین مفاهیم دینی است و شیعه بر مسئله عدل و عدالت برای ارتقاء جایگاه انسانی تأکید دارد.
رئیس مدارس علوم و معارف صدرای کشور، بزرگترین عامل رذائل ایمان را حرص و طمع برشمرد و عنوان کرد: این طمع‌ورزی حرص و ولع داشتن، همه صفات نیک و بد انسان را نابود می‌کند و معلمان بایستی بتوانند صفات پسندیده را در بین دانش‌آموزان تبیین کنند.
وی اظهار کرد: سند تحول بنیادین زمینه ظهور جریان‌های فکری در جامعه را فراهم می‌کند و برنامه‌های مؤثر و اثربخش و راهبردی در راستای نظام و تعلیم و تربیت در آن گنجانده شده است.
رئیس مدارس علوم و معارف صدرای کشوردر پایان با بیان اینکه نباید نگاه جامعه به تربیت یک نگاه فروکاهنده باشد، گفت: چرا جامعه، عطر تربیت احساس نمی‌کند و از تربیت غافل شده است؟ مسئله «تربیت» به‌عنوان یک امر الهی در جامعه، نیازمند دگرگونی است.
انتهای پیام