صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

آیین نکوداشت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛‌ تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام قدیریان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، طی سخنانی گفت: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران وقتی نتوانست از راه جنگ سرد، مردم و نظام را شکست دهد، وارد مقوله جنگ نرم شد و با ترفندهای موزیانه و حیله‌گرایانه به اصل نظام که مقوله فرهنگ است، شبیخون زد. آنها باورهای خانواده و جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند و بارها مقام معظم رهبری به متولیان حوزه فرهنگ نهیب زدنند و تاکید داشتند که مسئولان نسبت به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

قدیریان با بیان انیکه هر لحظه رویکرد دشمنان در حوزه تهاجم فرهنگی متفاوت می‌شود، گفت: این رویکرد به گونه‌ای است که حتی خانواده‌ها متوجه نفوذشان در درون خانه نمی‌شوند و فقط اقدام جهادی و آتش به اختیار تمیز آن چیزی است که به قول فرمایش رهبر انقلاب می‌توان از آن برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز طی سخنانی گفت: 26 سال از تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری می‌گذرد و امروز 2 میلیون و 100 هزار نفر در این کانون‌ها عضویت دارند و 25 هزار کانون در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروز، با همت و توان شما جوانان و نوجوانان، مبدل به شجره طیبه‌ای شده که تمامی استان‌ها و نقاط مختلف شهری و روستایی کشور را تحت پوشش خود درآورده است.

وی ادامه داد: آرزوی بچه‌های مساجد این است که با رهبر انقلاب دیدار کنند که امیدوارم این اتفاق مبارک بیفتد و من در تریبون رسمی نماز جمعه تهران، مطالبات و تقاضای بچه‌های مسجد را اعلام کردم.

ارزانی درباره همکاری اعضای کانون‌ها با ائمه جماعات مساجد گفت: مدیریت مسجد بر عهده امام محترم جماعت است و کانون‌های فرهنگی هنری به کمک امام جماعت و هیات امناء و دیگر بخش‌ها می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی مساجد را راهبری کنند.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه کانون‌ها در عرصه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند، افزود: بُن مایه فرهنگ در مساجد بر محوریت قرآن، صحیقه و نهج‌البلاغه بنا شده است. برنامه‌ریزی شده تا نیمه سال 98  حدود 20 هزار نفر را به درجه عالی آموزش قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه برسانیم.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در حوزه‌های مختلفی همچون تئاتر، فیلم‌نامه‌نویسی و غیره نیز ورود کنند و هنر را در بستر اعتقادات بکار بگیرند. امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فراتر از برنامه‌های درون کشوری حرکت کرده و امروز شاهد این هستیم که بچه‌های مسجد در ایران با مساجد کشورهای دیگر همچون لبنان و عراق ارتباط برقرار می‌کنند و ستاد مرکزی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز این مسیر را برای ارتباط بیشتر هموار خواهد کرد.

انتهای پیام