صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۶۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
حجت‌الاسلام بهجت‌پور:

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به مشکلاتی که در بحث بودجه ایجاد شد گفت: تنها حدود 57 درصد از بودجه حوزه‌های علمیه خواهران در سال 97 در اختیار ما قرار گرفت، بنابراین با حذف برخی هزینه‌های جاری با سلامت از این مسیر عبور کردیم.

به گزارش ایکنا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور 20 اسفند در نشست فصلی مدیران حوزه‌های خواهران سراسر کشور در قم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال 97 و کاهش بودجه حوزه خواهران گفت: در این سال به طور ناخواسته دچار مشکلات بودجه‌ای زیادی شدیم و تنها حدود 57 درصد از بودجه حوزه‌های علمیه خواهران وصول شد.
وی ادامه داد: با این وجود تلاش ما بر این بود که این کاهش شدید بودجه سبب توقف برنامه‌ها نشود بنابراین در پایان سال 96 حدود 18 میلیارد از هزینه‌های جاری را حذف کردیم و با صرفه‌جویی صورت گرفته توانستیم از مشکلات عبور کنیم.
بهجت‌پور با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها برای رفع نواقص در این حوزه تصریح کرد: استقرار نظام مدرسه‌محور در حوزه‌های علمیه خواهران یکی از این طرح‌ها بود تا کاستی‌ها بهتر شناسایی و نسبت به رفع آن تلاش شود.
مدیر حوزه خواهران از کاهش واحدهای درسی در حوزه خواهران خبر داد و افزود: مدارس علمیه خواهران بیش از 255 واحد درسی پنهان و آشکار داشت که ما این واحدها را به 192 واحد کاهش دادیم و ساعات کاهش یافته در اختیار مدارس قرار گرفت تا متناسب با ظرفیت و امکانات خود در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.
بهجت‌پور از تشکیل گروه‌های علمی در مدارس علمیه خواهران خبر داد و اظهار کرد: تشکیل گروه‌های علمی گامی در راستای هیئت علمی شدن مدارس علمیه خواهران است تا افراد شایسته بتوانند وارد این مرحله شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر حفظ شأن و برند علمی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: باید مدیریت مدارس در اختیار افراد توانمند باشد و استانداردها را حفظ کنیم و برای تحقق این مسئله هم طرح بورسیه‌های تحصیلی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه حدود 10 درصد از بودجه سالانه عمرانی به منابع پایدار اختصاص خواهد یافت، بیان کرد: منابع پایدار، وقف و وجوهات شرعی مقوله‌هایی هستند که تا حدودی نیاز بودجه حوزه خواهران را تأمین می‌کنند.
بهجت‌پور با تاکید بر استقلال حوزه خواهران از بودجه دولتی تصریح کرد: وظیفه ما حفظ استقلال حوزه از بودجه دولتی است گرچه به علت برخی مشکلات، بودجه می‌گیریم، ولی سیاست راهبردی ما کم شدن اتکا به دولت است.
وی از ایجاد اولین مرکز تربیت مدرس حوزویان با حضور طلاب خواهر خبر داد و افزود: این مرکز بانوان طلبه را برای تدریس در مدارس و حضور فعال‌تر آنان آماده خواهد کرد. 
بهجت‌پور با تأکید بر لزوم ایجاد نشاط و شادابی علمی  در حوزه خواهران گفت: یکی از مهم‌ترین اسباب‌ بالندگی حوزه، مهذب بودن حوزویان است؛ لذا تمام روابطی که در نهاد ما صورت بگیرد باید اخلاقی باشد.
وی با تاکید بر اینکه از تعدیل نیرو با همه توان جلوگیری خواهد شد به اهمیت حفظ گفتمان انقلاب در حوزه اشاره و تصریح کرد: گفتمان انقلاب، خط قرمز حوزه بالنده است زیرا حوزه بدون گفتمان انقلاب خنثی و مورد طمع دشمنان است البته حوزه قطعا در این مسیر نباید به باشگاه جریانات سیاسی تبدیل شود.
وی همچنین بر لزوم پاسخگوئی علمی به سؤالات و شبهات حوزه خانواده از جمله فمینیسم تاکید کرد و گفت: ارتباط مردمی در عین حمایت از نظام، اندیشه‌ورزی و دانش محوری برای رسیدن به مرجعیت علمی حوزه خواهران در زمینه مطالعات زن و خانواده از جمله رسالت‌های مهم حوزه علمیه خواهران است که با جدیت دنبال خواهد شد.
انتهای پیام