صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۷۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان، ایثارگران و خانواده‌های‌شان بودند که انقلاب را سرپا نگه داشته‌اند و این‌بار در گام دوم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری، قطعا چهل ساله دوم دشواری‌ها و سختی‌هایش به اندازه چهل سال اول نخواهد بود.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ۲۱ اسفندماه در همایش تجلیل از خادمان شهدا، اظهار کرد: مسئله جنگ از آغاز زندگی اجتماعی در بین طوایف بوده ‌است و هر قوم و گروهی برای هدفی با یکدیگر به نزاع درآمدند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: در ادیان توحیدی جنگ، با نام مقدس جهاد و در نتیجه شهادت در راه هدف با عنوان حیات جاوید و ابدی یاد شده‌ است که این هدف معنوی و مقدس است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید که شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند، افزود: اگر کسی فکر غیر این داشته باشد نشان از نداشتن شعور است. قرآن در صدر اسلام به مجاهدان فی سبیل‌الله که در رکاب پیامبر اسلام (ص) بودند، این‌گونه می‌فرماید: «اگر شما در جنگ به ظاهر آسیبی می‌بینید کشته می‌دهید نقطه مقابل شما دشمنان هم آسیب می‌بینند، الا فرق شما با آنان در این که شما برای رضای خدا بوده و پایانش بهشت است ولی برای آنان فقط دنیا است و خسارت محض است».
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: روزهای نخست اسلام، روح حماسه و ایثار از زبان پیامبر اکرم (ص) این‌گونه جاری شد کسانی ‌که برای نگه داشتن ایمان به عرصه جهاد وارد نمی‌شوند، انسان‌های منفور و منافق معرفی شده‌اند. هر کس در عمر خود جهاد فی سبیل‌الله نداشته باشد بداند این آدم وقتی از دنیا می‌رود به نوعی منافق مرده است.
وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب دنیا احساس خطر کرد، انقلاب با شعار «نه شرقی و نه غربی» افق جدید در دنیا پدید آورد و این برای استکبار جهانی که دنیا را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده بود، دشوار بود.
امام جمعه زنجان گفت: تفکر خوشبینانه دشمن این بود که انقلاب ایران یک شورش کور است و عمرش بیش از سه ماه نیست ولی وقتی سه ماه سپری شد و دیدند این نهال رفته‌رفته تنومندتر می‌شود بر خلاف تفکرات ایجاد شده در دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب را شکست دهند پس نقشه کودتا را کشیدند و در این سال‌ها از هیچ توطئه و فتنه‌ای کوتاهی نکردند.
وی تصریح کرد: دشمن سرانجام جنگ را آغاز کرد؛ روزهای آغازین هشت سال دفاع‌مقدس مردم و همه دستگاه‌ها به پشتیبانی از ولایت‌فقیه به میدان آمدند. دشمن برای نابودی انقلاب آمده بود اما امام راحل با تفکر الهی دستور تشکیل بسیج مستضعفین را برای دفاع و حراست از انقلاب صادر کردند.
آیت‌الله خاتمی افزود: مقاومت، ایثار و ایمان به خدا موجب شکست دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی شد، امروز همه مردم و مسئولان، چه آن‌هایی که در جبهه نبرد بودند و چه آن‌ها که در جبهه نبودند اما کربلاها در جنوب و غرب ایران بنا شد، عده‌ای آنقدر بی‌توفیق بودند که حتی یک ریال هم از مال‌شان صرف جبهه نشد.
وی خاطرنشان کرد: در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان، ایثارگران و خانواده‌های‌شان بودند که انقلاب را سرپا نگه داشته‌اند و این‌بار در گام دوم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری، قطعا چهل ساله دوم دشواری‌ها و سختی‌هایش به اندازه چهل سال اول نخواهد بود. استقلال، آزادی و اقتدار امروز را مدیون خون شهدا هستیم.
انتهای پیام