صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
اختصاصی ایکنا/

گروه جامعه ــ با توجه به اعلام سازمان هواشناسي مبنی بر آغاز مجدد بارش‎ها از روز دوشنبه در استان گلستان، باید در خصوص تخلیه روستاهای صعب‎العبور و اسکان اهالی در مکان‎های امن اقدامات عاجل انجام گیرد. لذا در حال حاضر علاوه بر مواد غذایی، اقلامی از قبیل چادر، وسايل گرمايشي و ماشين‌‎آلات سنگين به شدت مورد نياز است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ براساس بررسی‌های میدانی و گفت‌وگو با مدیران استانی و سیل‎زدگان در استان گلستان، در حال حاضر مهم‌ترین اقلام مورد نیاز به شرح ذیل است:

مواد خوراکی به ویژه کنسروجات
البسه گرم
پتو
آب آشامیدنی
ست بهداشتی بانوان
ست بهداشتی نوزاد
مواد شوینده
ظروف یکبار مصرف

شهرهای آق‎قلا و گنبد و روستاهاي حومه اين دو شهر و گميشان بیشترین آسیب را از سیل اخیر در شمال کشور دیده‌اند و در حال حاضر نیازمند ارسال کمک‌های فوری هستند.

براساس اطلاعات کسب شده از منابع خبری در محل، بزرگ‌ترين مشكل در حال حاضر تخريب خطوط مواصلاتي به روستاهای آسيب‎ديده است و امكانات و ماشين‎آلات ستاد بحران و هلال احمر جوابگوی نیازها نيست. به همین دلیل امکان ارسال مواد خوراكي که به ميزان زيادي هم تأمين شده، به این روستاها میسر نیست.


با توجه به اعلام سازمان هواشناسي مبنی بر آغاز مجدد بارش‌ها از روز دوشنبه، باید نسبت به تخلیه این روستاها و اسکان اهالی در مکان‎های امن، اقدامات عاجل انجام گیرد لذا ذر حال حاضر اقلامی از قبیل چادر، وسايل گرمايشي و ماشين‌آلات سنگين به شدت مورد نياز است.

انتهای پیام