صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۹۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

گروه اجتماعی ــ امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی از نقاط قوت طرح آرامش بهاری است، گفت: بهره‌گیری از روحانیان خوش‌ذوق و آشنا به روحیات کودکان و نوجوانان از نقاط مثبت اجرای طرح آرامش بهاری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امام جمعه صومعه‌سرا، امروز، 6 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان، با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار کرد: این نوع فعالیت‌های فرهنگی بر غنای معنوی و فرهنگی سفر می‌افزاید.

وی با تاکید بر لزوم دایر کردن خیمه‌های معرفت در اماکن پرتردد و محل رجوع مسافران، افزود: شهرستان صومعه سرا از شهرستان‌های گردشگر پذیر استان گیلان است، بهره گیری از روحانیون خوش ذوق و آشنا به روحیات کودکان و نوجوانان از نقاط مثبت اجرای طرح آرامش بهاری است.

امام جمعه صومعه سرا ترویج سبک زندگی اسلامی را از دیگر نقاط قوت طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: گاهی یک جمله پند و موعظه، زندگی یک فرد را دگرگون می‌کند.

راشدی نوری با اشاره به تجربه حضور خود در بقاع مجری طرح آرامش بهاری، تصریح کرد: از اجرای این طرح فرهنگی و دینی در شهرستان صومعه سرا حمایت می‌کنم.

در ادامه حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سه هزار عضو هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در هشت امامزاده شاخص گیلان به صورت ویژه برگزار می‌شود که شامل خدماتی از جمله خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، چندرسانه‌ای، پاسخگوی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده است.

علیزاده ادامه داد: 30 بقعه متبرکه در سطح یک، 85 بقعه متبرکه در سطح دو و 121 بقعه در سطح سه مجری برگزاری طرح آرمش بهاری در گیلان بوده و متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات سطوح مختلفی از خدمات فرهنگی و مذهبی و ... را به زائران ارائه می‌کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مولفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مشخصه‌های رویکری اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و یادآور شد: برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان از جمله برنامه‌های خدمات اجتماعی ما به زائران است.

علیزاده گفت: در این خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است و با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی سعی داریم که مردم مهارت‌های زندگی صحیح را آموزش ببینند و گفت‌وگوهای چهره به چهره نیز در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

انتهای پیام