صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۱۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قیدار گفت: سپاه پاسداران در حفظ و پیشبرد انقلاب، تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه‌اى، شکل‌دهى به جبهه مقاومت و به شکست کشیدن سیاست‌هاى آمریکا و رژیم صهیونیستى در منطقه نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: ماه شعبان یکى از سه ماه پر فضیلت سال است که به عنوان گذرگاه ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.
وی به وقوع حادثه سیل اشاره کرد و افزود: در آغاز امسال، سیل ۴۰۰ شهر و روستاى کشور را در برگرفت و با مشکل مواجه کرد، اما تجلى وحدت و همدلى در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، خروشان‌تر از سیل بود و بی‌شک تابلوی زیبایی از همدلى و وحدت بین مردم و مسئولین را خلق کرد.
امام جمعه قیدار با اشاره به نادیده گرفته شدن قوانین بین‌المللی توسط امریکا گفت: سیل ایران، بار دیگر آمریکا را رسوا کرد، چرا که بر اساس قوانین بین‌المللى، هرگونه اقدامى که با جان انسان‌ها در ارتباط باشد نقض قوانین جهانى بوده و حتى در برخى موارد از آن با عنوان جنایت جنگى و نسل کشى یاد مى‌شود و اقدام امریکا در تحریم هلال‌احمر مصداق همین قانون‌شکنی است.
وی به در پیش بودن ولادت امام حسین (ع) و همچنین حضرت ابوالفضل‌ اشاره کرد و افزود: نام‌گذاری‌های انجام شده برای این دو مناسبت به نام پاسدار و جانباز بسیار دقیق و با الگوگیری از نهضت کربلا انجام شده است.
موسوی با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب چهره سپاه تصریح کرد: این در حالی است که عامل اصلى ناکامى‌هاى دشمن در به شکست کشاندن و فرو ریختن جمهورى اسلامى ایران پاسداری خوب سپاه از انقلاب است چون نقش سپاه پاسداران در حفظ و پیشبرد انقلاب، تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه‌اى، شکل‌دهى به جبهه مقاومت و به شکست کشیدن سیاست‌هاى آمریکا و رژیم صهیونیستى در منطقه به‌ویژه شکست داعش در منطقه، اصلى و کلیدی بوده است.
وی سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و امریکا را یادآور شد و افزود: 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا و روز ملى فناورى هسته‌اى است.
امام جمعه قیدار تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام را از دیگر مناسبت‌های 20 فروردین اعلام کرد و گفت: داشتن سرپناه و مسکن برای بشر یک نیاز ضروری و حیاتی است و اینکه حضرت امام (ره)  9 روز بعد از رای آری مردم به جمهوری اسلامی دستور تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام را صادر کردند حکایت از اهمیت مسئله دارد.
انتهای پیام