صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف استان زنجان احداث پروژه‌های سرمایه‌گذاری را یکی از فعالیت‌های اوقاف برشمرد و گفت: به برکت موقوفات زمینه اشتغال ۳۵ هزار نفر فراهم شده است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد مهمترین اقدامات و عملکرد یک ساله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در حوزه سرمایه‎‌گذاری و اشتغال اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های این اداره ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری از عواید موقوفات است که در این راستا 50 پروژه احداث شده و سالانه 200 نفر به شکل رایگان از این نیت استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری احداث تالار احسان با نیت ازدواج آسان زوج‌های جوان است که ساخت آن در سال گذشته به اتمام رسیده و در حال تجهیز است تا به زودی مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان کمک ساخت حوزه علمیه امام صادق(ع) خدابنده از محل عواید موقوفه قیدار نبی را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و گفت: پس از تکمیل 2000 طلاب در این حوزه تحصیل خواهند کرد.
وی بیان کرد: احداث پروژه پیامبر اعظم(ص) 1 با کاربری تجاری اداری به متراژ 850 مترمربع با سهام 100 درصدی اوقاف به پایان رسیده و برآورد هزینه آن 9 میلیارد تومان است که تا کنون سبب اشتغال 20 نفر شده است.
جنتی ادامه داد: پروژه پیامبر اعظم(ص) 2 نیز با متراژ 2587 مترمربع برای رفاه حال مردم در حال ساخت است که هزینه اجرای آن 23 میلیارد تومان برآورد شده و در مرحله سفت‌کاری است.
این مسئول به برنامه بازسازی، عمران و آبادانی امامزادگان اشاره کرد و گفت: 132 امامزاده مشمول این طرح قرار گرفتند که احداث تربت‌خانه، شبستان، ضریح و سرویس‌های بهداشتی از اقدامات انجام شده در این راستا است.
وی با اشاره به اینکه تعداد مساجد استان پیش از انقلاب 385 باب بود، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و ارج نهادن به جایگاه این اماکن مقدس، اکنون تعداد مساجد به 1450 باب رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: کلینیک موقوفه محمدیوسف هوشمند به متراژ 2587 مترمربع به بهره‌برداری رسیده و سالانه 10 هزار نفر در حوزه سلامت به طور رایگان از خدمات این کلینیک استفاده می‌کنند.
وی به فعالیت نمایندگی ایرانخودرو حسنی و احداث بیش از 4000 رقبه اشاره کرد و گفت: به برکت موقوفات برای 35 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
انتهای پیام