صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۳۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تأکید بر اینکه هنر باید در سایه دین قرار گیرد و لازم نیست هنر دینی پیام مستقیم داشته باشد، گفت: اندیشه شهید آوینی منشور جامعه هنر دینی است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان 25 فروردین‌ماه در نشست بازخوانی گام دوم انقلاب اظهار کرد: برای تبیین یهتر این بیانیه در جامعه الگو و ایده دادن به هنرمندان جهت آینده‌شناسی هنر انقلاب امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی با بیان اینکه باید خطاهایی که در حوزه هنر دینی و انقلابی انجام شده مورد بررسی قرار گیرد، گفت: حوزه هنری باید در این زنجیره نقش خود را پیدا کند و پیشگام شود و حرکت خود را ساماندهی کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به اهل قلم بودن شهید مرتضی آوینی اشاره کرد و افزود: قدر و منزلت شهید آوینی همچنان ماندگار است و هنرمندان و نسل جوان ما هم امروز با اندیشه‌های این شهید ارتباط دارند.
وی خاطرنشان کرد: اندیشه‌های شهید آوینی منشور جامع هنری دینی است. هنر دینی به تعبیر خود شهید آوینی هنری نیست که موضوع دین داشته باشد و پیام مستقیم داشته باشد هنر باید در ذیل دین قرار بگیرد.
صفی‌یاری بر ارتباط گیری با اندیشه‌ها و نگاه شهید آوینی در جامعه تاکید کرد وگفت: مقوله هنر بدون ارتباط با نگاه شهیدآوینی، ناقص و ابتراست و اندیشه‌ای که شهید آوینی دارد، در واقع منشور جامعه هنر دینی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از قانون‌گذاری‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران حکیمانه است، گفت: انتخاب سالروز شهادت آوینی به عنوان روز هنر و هفته هنر انقلاب اسلامی، نام‌گذاری بسیار خوبی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه گام دوم انقلاب، منشور انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب دامنه بسیار وسیعی دارد و از ابعاد گوناگون باید مورد بررسی قرار گیرد و در جامعه پیاده شود.
این مسئول به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری چهل سالگی انقلاب اسلامی را با انقلاب‌های دیگر تطبیق دادند؛ چرا که انقلاب اسلامی دست‌اندازها و موانع زیادی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه حرکت رو به جلو داشته است.
صفی‌یاری ابراز کرد: تمدن نوین اسلامی ذیل نگاه عصر ظهور باید مورد توجه قرار گیرد و تحقق این امر نیاز به کار دارد.
انتهای پیام