صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی تصریح کرد؛

گروه حوزه های علمیه - معاون فرهنگی - تربیتی جامعه المصطفی گفت: با توجه به نقش تربیتی بانوان، زنان از جایگاهی ویژه و نقش پررنگی در ارتقای فرهنگ مهدویت در جامعه برخوردار هستند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رضا شاکری در حاشیه بازدید از نمایشگاه «قدمی برای ظهور» که در مجتمع آموزش عالی شهیده بنت الهدی(ره) برپا شده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌ها به عنوان امری پذیرفته‌شده و اقدامی مبارک، در عینی‌سازی اعتقادات و باورها مؤثر است و باید این جنس دستاورد نمایشگاه‌ها را در دیگر امور تسری دهیم.

وی به اهمیت و جایگاه نمادسازی در رساندن پیام اشاره و خاطرنشان کرد: حقیقت و جوهره اصلی اسلام و باورهای دینی مسلمانان، در مقوله مهدویت به منصه ظهور می‌رسد و مهدویت تمام‌کننده رسالت‌ همه انبیا و اولیا و ادامه‌دهنده راه اهل‌بیت(ع) است.

شاکری با بیان این که مهدویت را باید عجین با ولایت تعریف نمود، اظهار کرد: امام زمان(عج) بحث ولایت فقیه را شفاف، علنی و قطعی در جامعه اسلامی بیان کردند و ارتباط بحث ولایت فقیه و مهدویت از امور بسیار مهم است، زیرا زمینه‌سازی برای تحقق مهدویت با امر ولایت فقیه صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی، ضمن اشاره به برخی از اقدامات ارزشمند نمایشگاه «قدمی برای ظهور»، ابراز کرد: در این نمایشگاه، تببین سیره درخشان زندگی علما و فرزانگانی، که همواره در عمر مبارک خویش به دنبال عرضه بایسته و روشن فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی بودند، فاخر و درخور توجه است.

شاکری در پایان، با بیان اینکه بانوان در کنار مردان، در زمینه‌سازی ظهور بقیه‌الله‌الاعظم(عج) وظایفی را برعهده دارند، تصریح کرد: با توجه به نقش تربیتی بانوان، زنان از جایگاهی ویژه و نقش پررنگی در ارتقای فرهنگ مهدویت در جامعه برخوردار هستند.

انتهای پیام