صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
طیبی:

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاددانشگاهی در آیین تقدیر از برگزیدگان سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای با بیان اینکه اگر در کشور تمام توان و تمرکز بر توجه به دانشمندان، نه مدرک، باشد، شاهد بساط پایان‌نامه‌فروشی‌ها نخواهیم بود، گفت: اتفاقی که در واقعیت شاهدیم نشان می‌دهد که به مدرک اهمیت می‌دهیم، نه به علم و فناوری!

به گزارش ایکنا؛ سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، در مسابقه فینال سومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی و در آیین تجلیل از نفرات برگزیده این مسابقه با بیان اینکه از نحوه ارائه فینالیست‌ها لذت بردم و ضمن توصیه به دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات، اظهار کرد: در مسابقات بیان ساده در ارائه‌ها نکته مهمی است و نیازی نیست که بیشتر شبیه گوینده و شومن مطالب را ارائه کنید.

وی با بیان اینکه دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه مسابقه خوبی است که معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی متولی برگزاری آن است، ادامه داد: اهمیت تولید علم و تبدیل آن به فناوری و کاربردی آن چشم‌انداز حوزه علم و فناوری است. دانش‌بنیان اداره کردن کشور و اینکه مبنای همه کار‌ها علم و فناوری باشد و نیز اقتصاد ما هم دانش‌بنیان و متکی بر توان داخلی باشد حائز اهمیت است.
 
اقتدار دفاعی و اقتصادی دانش‌بنیان باشد
رئیس جهاددانشگاهی گفت: باید اقتدار دفاعی و اقتصادی دانش‌بنیان باشد. این توان را داریم و فقط مسئولان باید به اتفاق نظر برسند و برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشند.

طیبی با بیان اینکه این مسابقات نمونه‌ای از توان دانشگاهیان ماست، افزود: دانشگاه‌های ما خوب هستند و اگر در کشور تمام توان و تمرکز بر توجه به دانشمندان و نه مدرک باشد، شاهد بساط پایان‌نامه‌فروشی‌ها نخواهیم بود، اما اتفاقی که در واقعیت شاهدیم نشان می‌دهد که به مدرک اهمیت می‌دهیم، نه به علم و فناوری!

طیبی با تأکید بر اینکه چین امروز با حفظ اصول، روش‌ها را تغییر داده و موفق است، گفت: در هند هم همین اتفاق افتاد و روش‌ها تغییر کرد. از ابتدای تأسیس جهاددانشگاهی با انجام کار‌های علمی، تلاش کرده‌ایم شاخص خودباوری را در نسل جوان به وجود بیاوریم و می‌توانیم در مرز علم حرکت کنیم. ادامه راه شهدای علم و فناوری شدنی است، اما مسئله اصلی باور این توانمندی است.

وی گفت: برگزاری مسابقاتی از این دست دانشجویان را تشویق به انجام کار علمی می‌کند و انتشار نتایج اثر آن‌ها در جامعه باعث شناساندن آثار تحقیقاتی می‌شود. البته باید یاد بگیریم با زبان ساده اثری خوب را ارائه دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: اقدام فرهنگی دیگر در جهاددانشگاهی، برپایی مسابقات مناظره دانشجویان است. از جمله مصیبت‌های کشور ما این است که نمی‌توانیم با یکدیگر علمی و براساس مستندات حرف بزنیم و عمده حرف‌هایمان بر پایه نظرات و دیدگاه‌های سیاسی است و در این راستا مناظره دانشجویان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام