صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۸۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: خرافه زدایی از دین و بیان زیبا، جامع و به‌روز معارف اسلامی در جامعه با قلم روان و زبان شفاف از جمله مهم‌ترین اقدامات شهید مطهری بود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز در جمع مسؤولان آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن روز معلم برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مطهری، اظهار کرد: حیات و ممات شهید مطهری انسان‌ساز بود، زیرا هم قبل از شهادت انسان‌سازی می‌کرد و هم بعد از شهادت نوشته‌های او و تأیید امام راحل در مورد مکتوبات این شهید بزرگوار جریان فکری زیربنایی نظام جمهوری اسلامی را راه‌اندازی کرد.
وی با بیان اینکه شهید مطهری مطهر اندیشه‌ها بود، افزود: شهید مطهری هم ناظر به زمان خود بود و نیاز زمان را درک می‌کرد و شبهات را پاسخ می‌داد و هم نوشته‌های این شهید استاندارد بود؛ یعنی چیزی کم و زیاد نداشت و به هر بحثی که وارد می‌شد پهلوان گونه وارد می‌شد.
یعقوبی ادامه داد: شهید مطهری حتی وقتی می‌خواست مارکسیست را زیر سؤال ببرد ابتدا سخنان مارکسیست‌ها را جامع و کامل بیان می‌کرد و سپس به نقد آن می‌پرداخت؛ یعنی هم در شبهه شناسی و هم در پاسخ به شبهات پهلوان و قهرمان بود.
وی با اشاره به اینکه شخصیت و تفکر شهید مطهری اساس نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: اساس قانون اساسی و نهادهایی که داریم به تفکر ناب شهید مطهری بازمی‌گردد، زیرا این شهید بزرگوار بذر معارف و اسلام ناب را در نوشته‌های خود گسترد.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با بیان اینکه کتاب‌های شهید مطهری در زمره بهترین، سالم‌ترین و کامل‌ترین کتاب‌های موجود هستند، افزود: این شهید به قله بلند فقاهت، قله بلند عرفان و قله بلند مسائل اجتماعی و فرهنگی دست یافته بود.
وی خاطرنشان کرد: هنوز هم کسی خلأ وجود شهید مطهری را با این جامعیت پر نکرده است و امروز در جامعیت کسی را مانند شهید مطهری نداریم؛ زیرا این معلم بزرگ قدرت بیان و بنان را با هم داشت.
یعقوبی با بیان اینکه دو اقدام مهم شهید مطهری پیراستن و آراستن بود، گفت: این شهید بزرگوار شبهات و علف‌های هرز را وجین کرده و پیرایش می‌کرد و از سوی دیگر دین را به زیبایی و به‌روز جلوه می‌داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه شهید مطهری مسائل دینی را به‌صورت عقلانی و مستدل بیان کرد، افزود: شهید مطهری زینت دین و معارف اسلامی بود.
وی با اشاره به دو بعد شخصیتی این شهید، اظهار کرد: خرافه زدایی از دین و معارف دین و بیان جمال و جامعیت و به‌روز بودن دین در جامعه با قلم روان و زبان روشن و شفاف ازجمله مهم‌ترین اقدامات شهید مطهری بود.
انتهای پیام